Har fått ett problem som jag har haft innan med min laptop(Acer 5738ZG) med ccfl display. I högra nedre hörnet så uppstår en växande svart fläck som är stekhet någon minut efter uppstart. Hittade ett liknande problem här i forumet, fast min skärm flimrar ej märkbart , (http://elektronikforumet.com/forum/view ... =6&t=27391) men visste inte om jag skulle svara på den tråden eller skapa en ny. I vilket fall, fläcken försvinner om man sänker skärmstyrkan och likaså blir den svalare. Jag tycker mig också kunna höra ett visst surrande ljud från hörnet där fläcken finns. Har inte råkat skada skärmen själv genom att klämma till den på nåt sätt så vit jag vet.
Hade samma problem för exakt ett år sedan vilket resulterade i att jag testade att byta inverter men den jag beställde fungerade inte så fick byta skärm och då blev det bra till slut. Har alltså kvar samma inverter som jag hade då förra skärmen gick sönder.
Det jag undrar då är hur jag ska felsöka detta. I den andra tråden så tipsade de om att kolla anslutningen till ccfl-röret, men eftersom min skärm inte flimrar och att det verkar väldigt krångligt att plocka isär o sätta ihop själva skärmen så undrar jag om någon har nåt annat tips?