0,5mm frässtål till kretskort, vart ?
0,5mm frässtål till kretskort, vart ?
Verkar vara döfött att hitta någon i Sverige som kan leverera frässtål med bra utbud.
Är här någon som vet vem som kan ha 0,5mm stål att fräsa bort koppar på kretskortet med?
Hjälp liksom
Är här någon som vet vem som kan ha 0,5mm stål att fräsa bort koppar på kretskortet med?
Hjälp liksom
Re: 0,5mm frässtål till kretskort, vart ?
solectro har ju för hutlösa priser, avsedda för en LPKF-fräs, men lär funka i andra också. Köpte 5st 0.2mm för LPKF-fräs från ebay för runt 800 eller så...
Man måste ha rätt bra varvtal till så små stål dock...
MVH: Mikael
Man måste ha rätt bra varvtal till så små stål dock...
Swechtrading har inte och Solectro är verkligen ruggigt dyrt och konstiga jättedyra leveransmetoder
Missuppfattade nog vad du sökte efter, det är alltså inte isolationsfräsning? För det funkar Swechs kanon till.
Mitt problem är att när jag fräser mitt kort med 0,2 frässtålet köpt från Solectro så ligger banorna så nära varandra så det blir kortis, vad har swech menar du som skulle funka?
Hans 0.2-fräsar funkar fint att isolationsfräsa med. Blir det för lite isolation så kör lite lite djupare bara.
Ja vad tusan, säger du det så köper jag väl en näve å testar, sitter med fingret på köpknappen hos cnc plus..
Nä, du har så bra priser ändå, vilka har du i lager 10 st av och vilka funkar bäst?
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
0.2mm 20° funkar bra om man har en stabil fräs
För bästa resultat brukar jag köra 2-3 gånger så att man verkligen får bort alla spån.
Swech
För bästa resultat brukar jag köra 2-3 gånger så att man verkligen får bort alla spån.
Swech
Jag tänker att 45 grader gör det enklare att få bredare? Fräsen är uber-stabil, 1 ton stål
Averell: vad har du kört för varvtal? Min LPKF kör 40000 rpm för 0.2mm-frässtålet... och går rätt sakta.
Man brukar väl köra flera gånger bredvid varandra eller med lite större djup för att bli av med kopparen. Vad använder du för program för att bereda filerna? I PCB-Gcode kan man ju ställa in hur många pass/hur stor isolation man ska ha. Jag kör 0.1/0.2mm singel pass och har väldigt sällan problem med koppar kvar trots att jag har en lätt skev Borisfräs.