Trasigt Nätagg
Trasigt Nätagg
Va i japan i somras och hittade ett silverstone nätagg på 400 Watt för 28 kr som såklart är trasig
men köpte det ändå för det kanske går att laga.
Detta står på agget SilverStone ENH-0140G-XA 400W
Det såg oanvänt ut fast den gröna och svarta sladden på ATX kontakten satt ihop vilket tyder på att
agget varit igång som tex visningsex. (grön+svart sladd gör att nätagget startar utan moderkort)
Plockade fram voltmetern häromdan och mäte på 5 volten och 12 volten.
Under ca 3-4 sekunder klättrade dom upp till 7 respektive 16. Sedan dök
dom tvärt ner till 0.
Så vad tror ni felet kan vara?
men köpte det ändå för det kanske går att laga.
Detta står på agget SilverStone ENH-0140G-XA 400W
Det såg oanvänt ut fast den gröna och svarta sladden på ATX kontakten satt ihop vilket tyder på att
agget varit igång som tex visningsex. (grön+svart sladd gör att nätagget startar utan moderkort)
Plockade fram voltmetern häromdan och mäte på 5 volten och 12 volten.
Under ca 3-4 sekunder klättrade dom upp till 7 respektive 16. Sedan dök
dom tvärt ner till 0.
Så vad tror ni felet kan vara?
Satte i ett par gamla hårddiskar och drog igång nätagget. DET FUNGERAR!!!
Nu blev jag väldigt glad, betalade bara 28 kr för det och det ser inte ens använt ut.
Inget damm på fläkten eller inuti. Japanerna försökte nog ställa det som visningsex
utan någon belastning och trodde då precis som jag att det var trasigt.
TACK SÅ MYCKET puss på er
Nu blev jag väldigt glad, betalade bara 28 kr för det och det ser inte ens använt ut.
Inget damm på fläkten eller inuti. Japanerna försökte nog ställa det som visningsex
utan någon belastning och trodde då precis som jag att det var trasigt.
TACK SÅ MYCKET puss på er
- JimmyAndersson
- Kontakt:
frejo: Samma här. Vet inte om man får ut max "kräm", men fungerar gör det helt klart.
Vissa nätagg vill ha belastning, men vi har haft tur att träffa på rätt. Det finns vissa fabrikat på nätdelar som inte fungerar så bra till moderkort för AMD, trots att de ska stödja det. Q-Tec gör annars stabila och bra nätaggregat. Lite off-topic, men det kan vara bra att veta.
Vissa nätagg vill ha belastning, men vi har haft tur att träffa på rätt. Det finns vissa fabrikat på nätdelar som inte fungerar så bra till moderkort för AMD, trots att de ska stödja det. Q-Tec gör annars stabila och bra nätaggregat. Lite off-topic, men det kan vara bra att veta.