mega32isp problem

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Virr3

mega32isp problem

Inlägg av Virr3 »

Tjenare

jag har två stycken atmega32:or här ligganades, så tänkte jag att jag skulle göra något med dem, men när jag fått upp programmet som ska bränna in koden i atmegan så har jag hjärnsläpp...

Nu har jag formaterat för ett tag sedan och inställningarna är såklart borta, förr så har jag bara ställt in de efter en "mall" som ja fick av en polare och satt de på auto så jag har inte behövt ställa in något...

men, nu är jag tvungen att ställa in de igen... och jag unrar om ni skulle vilja hjälpa mig?

har någora screens på hur programmet ser ut, så ifall ni inte är fullt bekanta med programmet så kanske ni kan hjälpa ändå:)

Bild
Bild
Bild

Skulle vara mycket mycket tacksam för hjälp :)
Användarvisningsbild
cykze
EF Sponsor

Inlägg av cykze »

Jag har aldrig använt det där programmet. Men du ska iaf inte röra något som har med ordet "Fuse" eller "Security" att göra. På den sista bilden skulle jag nog bara ha kryssat i: Erase, Blank, Program och Verify.

En ren chansning. :)
Virr3

Inlägg av Virr3 »

det löste sig:)

tack ändå cykze
frejo

Inlägg av frejo »

Jag brukar ha min "auto" inställning på
Open
Erase
Program

så att man är säker på att det är den senast kompilerade versionen som används varje gång.

Sen har jag märkt lite lustiga problem som kan komma ibland om man kör Program för nära Erase, så jag brukar alltid trycka Erase en gång innan jag programmerar och vänta någon sekund.
Skriv svar