Köp av billig komplett CNC på Ebay - tips tack!
Köp av billig komplett CNC på Ebay - tips tack!
Hej,
Jag tänkte köpa en billig komplett CNC-fräs från Ebay för att leka och lära mig grunderna.
Hade tänkt mig under 10.000kr och förstår att man inte får några proffsgrejor för dom pengarna.
Jag bor i en lägenhet, därför siktar jag på en mindre modell, typ 3040.
Jag är total nybörjare på CNC, men har lite koll på fräsning, svarvning och är väl allmänt händig i övrigt.
Jag har förstått att Mach3 är en vanlig programvara för att styra fräsen.
Till en början tänkte jag köpa mig en handkontroll för manuell styrning av primärt tre axlar, men vill ha en fjärde ifall jag behöver göra svarvliknande jobb.
Sedan får jag ta tag i Mach3 med programmering för CNC-fräsning.
Jag har fastnat lite för denna modell på Ebay:
Länk till Ebayannons
Jag skulle bli glad om jag fick lite synpunkter och tips från någon med bra koll på detta.
Gör jag bort mig helt om jag köper ovanstående CNC?
Tänk på att min bugdet är max 10.000kr med frakt, tull, moms osv.
Jag tänkte köpa en billig komplett CNC-fräs från Ebay för att leka och lära mig grunderna.
Hade tänkt mig under 10.000kr och förstår att man inte får några proffsgrejor för dom pengarna.
Jag bor i en lägenhet, därför siktar jag på en mindre modell, typ 3040.
Jag är total nybörjare på CNC, men har lite koll på fräsning, svarvning och är väl allmänt händig i övrigt.
Jag har förstått att Mach3 är en vanlig programvara för att styra fräsen.
Till en början tänkte jag köpa mig en handkontroll för manuell styrning av primärt tre axlar, men vill ha en fjärde ifall jag behöver göra svarvliknande jobb.
Sedan får jag ta tag i Mach3 med programmering för CNC-fräsning.
Jag har fastnat lite för denna modell på Ebay:
Länk till Ebayannons
Jag skulle bli glad om jag fick lite synpunkter och tips från någon med bra koll på detta.
Gör jag bort mig helt om jag köper ovanstående CNC?
Tänk på att min bugdet är max 10.000kr med frakt, tull, moms osv.