Nån som har specen på kulskruvarna i en CNC 6040?
Nån som har specen på kulskruvarna i en CNC 6040?
Att det är kinesiska 1605-skruvar är ju ingen hemlighet, men det jag behöver komma åt är den mekaniska specen på dem. Helt enkelt en bearbetningsritning eller liknande; längd, diametrar vid ändbearbetning, gängor vid de samma? Jag är alltså inte intresserad specarna på kinaskruven i sig, utan dess specifika bearbetning i 6040-maskinerna. Har googlat och försökt på CNCZone, men ingen lycka hittills.
Re: Nån som har specen på kulskruvarna i en CNC 6040?
Skulle jag gissa, så använder dom skruvar med "standard mått" på ändbearbetningen.
Här är ritningen till linearmotionbearings standard bearbetning:
Här är ritningen till linearmotionbearings standard bearbetning:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tack för tipset, tyckte dock jag såg nån mystisk inre gängning på Z-axelns fria ände på nån bild, men det låter ju vettigt att ta standardbearbetning. Om någon kan bekräfta så är det ju bara längderna kvar sen.
Så här ser det ut på min 6040, och ja, i z sitter det en skruv.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tusen tack för bilderna, det verkar stämma med PDF:en i drivna änden i alla fall?
Gunne>Det kan jag tyvärr inte riktigt gå in på. Kan bara säga att det inte är olagligt i alla fall
Gunne>Det kan jag tyvärr inte riktigt gå in på. Kan bara säga att det inte är olagligt i alla fall

samma princip men inga mått stämmer
den svarvade delen är 8mm i diameter och ca 14mm lång och mäter jag uppe på gängorna så ca 10mm
den svarvade delen är 8mm i diameter och ca 14mm lång och mäter jag uppe på gängorna så ca 10mm
Dåså då avfärdar vi den teorin. Det kan hända att jag hör av mig med frågor via PM om det är OK drh?
Om det är lätta frågor som jag kan svara på så går det bra 

Ja då, vi får se som sagt, men det kan komma frågor.