Nedan följer en länk på schemat jag bygger efter.
http://sound.westhost.com/project10.htm
jag har byggt en stabil 20 + 20 - nätdel med regulatorer som skall klara 3 A.
transformatorn är en gammal torid transformator jag lindade om och den är ju ganska "redig" så det tror jag inte är felet i detta bygget.
Det som händer när jag kopplar på och trycker in en signal är att jag bara får ut ett brötande tickande ljud ungefär som om en kondensator laddar upp och laddar ur först i en snabb takt för att sedan gå långsammare och regulatorerna blir rejält varma så man knappt kan ta på dom först trodde jag att jag hade råkat kortsluta något men så var inte fallet. när jag mätte strömmen från plus och minus sidan såg jag att den slog upp till 1.8 A på på minus sidan och 1.3 på plus för att efter några sekunder sjunka rejält jag vågade givetvis inte mäta allt för länge. Visst är det så att klass A steg bränner en del ström i vilo läge men inte så mycket eller?
Det första problemet jag hade var val av bipolära kondensatorer men efter en del funderande valde jag att använda mig av polyester den stora kondensatorn på 22uf har jag dock inte köpt ännu så jag har satt dit en mindre men jag ser ändå inte hur den skulle kunna vara orsaken till problemet den har ju inte med förstärkningen i sig att göra.
Mina frågor är alltså kan detta ha något med nätdelen och göra? Är det kanske för lite skillnad i spänning från transformatorns 28 volt och vad regulatorerna klarar av att leverera vid den skillnaden, den måste ju ha lite att ta på för att regulera. jag har inga kylflänsar på regulatorerna ännu kan det vara det?!?!
Har jag likt förbannat kortslutit något trotts att jag sökt varenda millimeter på kortet
När man kopplar in förförstärkaren så kopplar man plus på IN och minus på -20 och däremellan högtalaren mellan OUT och -20 eller hur?!
haha kanske dumma frågor men aldrig byggt någon förstärkare innan och jag blir tokig på detta nu suttit i två dagar och bara kollat på ursäkta mig... Detta förbannade bygge inte nog med det är man ju stressad också och vill få klart bygget så snabbt som möjligt så jag kan skriva min rapport och skicka in. tack på förhand