Hjälp med att ändra en styrsignal

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
pato
Inlägg: 2
Blev medlem: 5 januari 2013, 11:45:11

Hjälp med att ändra en styrsignal

Inlägg av pato »

Hej! Jag är ny här på forumet!
Problemet jag har är att Lock Upén (låsning av konvertern) på automaten
till en Chrysler åker ur och i vid 80-90km/h när gaspedalen rörs det minsta!
TCM (Transmission Modul Control) får en signal från gaspedalen, om jag kan sänka den
med 10% så räknar jag med att LU ligger kvar vid en liten farthöjning!
Hur skulle ett sådant kopplingsschema kunna se ut?
pato
Användarvisningsbild
Sparkz
Inlägg: 429
Blev medlem: 26 november 2003, 19:17:33
Ort: Vesene

Re: Hjälp med att ändra en styrsignal

Inlägg av Sparkz »

Det beror väldigt mycket på hur signalen ser ut. Volvo t ex har både en analog signal 0-10 V (eller var det 0-5?) och en PWM-signal ut från själva pedalen. Den ena som "master" och den andra som säkerhet. Sen går den från motorstyrenheten till andra styrenheter via CAN, och där kommer man ju inte åt den.

Vad är det för årsmodell på bilen?
pato
Inlägg: 2
Blev medlem: 5 januari 2013, 11:45:11

Re: Hjälp med att ändra en styrsignal

Inlägg av pato »

Det gäller en Voyager 2.8CRD 2005.
Skriv svar