Vad tror ni om A2Z QCTP? (verktygshållare)

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
X-IL
EF Sponsor

Vad tror ni om A2Z QCTP? (verktygshållare)

Inlägg av X-IL »

Jag funderar på att köpa ny verktygshållare till svarven, givetvis med snabbyte. Finns ju en drös Aloris AXA-kloner från Kina, men så dök jag på A2ZCNCs variant på eBay. Ser i stort sett likadant ut, lite billigare, en mindre hållare med i paketet från början. Men den har två platser(kanske har Kinavarianterna det också?), är "Made in USA"(om det nu betyder nåt?) och ser trevligare ut.

Är det nån som har nåt att säga om denna hållare, länk: http://www.ebay.com/itm/A2Z-QCTP-Quick- ... 4abfae3cd2
Senast redigerad av blueint 28 december 2012, 18:42:16, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: vad det rör sig om
hh

Re: Vad tror ni om A2Z QCTP? (verktygshållare)

Inlägg av hh »

Jag är lite skeptisk till om aluminium verkligen är rätt material för den här applikationen. I övrigt undrar jag om hållarna är kompatibla med några andra - eller om du har möjlighet att göra egna. Tillräckligt med hållare är det viktigaste, annars är det ingen nytta med det hela.

Jag har en kinesisk i AXA-storlek och har inget att klaga på den. Skruvarna i alla de stålhållare jag har köpt har varit gjorda av härdat tuggummi, men de går såklart att byta. Tvåp platser har de också.
X-IL
EF Sponsor

Re: Vad tror ni om A2Z QCTP? (verktygshållare)

Inlägg av X-IL »

Hmmm, hade ju faktiskt läst det där om aluminium men inte alls reflekterat över det. Jag gissar att den är kompatibel med AXA-hållare, men har egentligen ingen aning.

Nå, alu lät inte jätteövertygande nej, och 40$ till så har jag en Kina-AXA samt en hållare till.
Skriv svar