DIY/Triod-träff i Vänersborg 2013 (förslag)

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

DIY/Triod-träff i Vänersborg 2013 (förslag)

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Jag lägger denna tråd här för maximal exponering.

Innan jag presenterar min idé gör jag reservationen att EF:are inte alltid är direkt inblandade i ljudprojekt, men de som är det och de som bara vill komma och titta ändå bör få chansen. Moderaterna får djärna flyta tråden om demma liger fel.

IDÉN
Inspirerad av Triodeträffen i Berlin nyligen föreslår jag att vi organiserar en traditionell DIY-träff i Vänersborg men försöker attrahera entusiaster från andra länder.
Upplägget är det samma som för Göteborgsträffarna, amatörer med hembyggen samlas och fördelas ut i ett antal rum för att spela, lyssna, titta, lukta ( :roll: ), prata och ungås kring temat Ljud och Ljudutrustning.
Deltagandet ska vara, som tidigare, helt kostnadsfritt och även för entusiaster som mest sysslar med fåtöljskonstruerande ska, också som tidigare, erbjudas att avnjuta evenemanget helt utan avgifter. Se dock (*)

Var:
Folkets Hus i centrala Vänersborg. Här finns flera små och stora rum (med hiss), jämte fik som väl kan servera enklare mat.
Tid:
Förslagsvis början av maj 2013. Eventuellt skulle man kunna köra en helg, lördag-söndag OM vi får besökare från utomlands, eller om detta ger oss fler besökare.
Vad:
En DIY-träff, men låt den heta Triode/DIY-träff för att agna en mer internationell krok.
Hur:
Ja, fan vet. Här behövs idéer och stöttning . Jag har genom ett styrelseuppdrag i Folkets Park lite direktlinjer till Folkets Hus och kan eventuellt dra i en och annan tråd.
I lokaliteterna finns festlokal om man inte ska fylla den med hornhögtalare. Vidare en jättefin teater där man skulle kunna köra en konsert eller annat.
I staden finns tre hotell i olika klasser samt en rad restauranter. Kommunikationerna är väl OK med nära till E6 och E20 (eller är det E22?).

Forummedlemmarnas uppgifter:
Det här är viktigt!
Kom med synpunkter ... FEL! ... kom med konstruktiva synpunkter.
En fråga jag funderar mycket på är hur man får ut info till tyska, holländska, danska, norska, engelska och andra DIY-are.

(*) Det kan kosta någon eller några tusen att hyra Folkets Hus och det kommer inte att betraktas som mutor att mottaga frivilliga gåvor ...
Xynter

Re: DIY/Triod-träff i Vänersborg 2013 (förslag)

Inlägg av Xynter »

Jag tycker att det låter mycket intressant och om planerna förverkligas så är ett besök, i mån av tid och ekonomi, troligt.

Ett litet förslag är väl att få någon moderator att placera den här tråden i Övrigt, då jag tycker att den platsar bättre där.
Användarvisningsbild
PHermansson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PHermansson »

Låter spännande, även om jag inte tror jag har möjlighet att delta.
Vad gäller vägarna så är det E20 som går 5 mil bort, E6 är närmare.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Tänkte mest för stockholmare och andra norrlänningar ... :wink:
stefan_l

Inlägg av stefan_l »

Jag är ingen ljudkille, men jag bor ju i Vänersborg så jag kommer gärna!
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Sedär! Kul!
Det blev lite diskussioner på HiFi.forum (som är sönderhackat just nu), men man accepterade att jag kunde fixa lokal. OM det inte dyker upp något i Göteborg kör vi Vänersborg.

Dessutom kommer det att bli en hel del elektronikprojekt.
Skriv svar