Programerare till ST7

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
erixon

Programerare till ST7

Inlägg av erixon »

Tja som rubriken säger... skulle villa ha en ritning till en enkel ST7 programerare som stöder ST72F623 enchipdator.... anledningen till att intreserad av just denna enchips dator är att har ett low speed usb interface samt den billig och den är av typen Flash....

Klart finns det bra alternativ till det så får ni gärna komma med dem...
Dock ej typ ett extern chip då kosnaden blir "för hög", exempel FTDI usb chip (vilket är enkelt att interfacea), vilket skulle med AT90S2313 bli ca 2 gånner så dyrt....
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Har du tittat på PIC16C745?
Användarvisningsbild
erixon

Inlägg av erixon »

Men den har väl inte flash mine?
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Jag har inte läst igenom data bladet men det står såhär i beskrivningen
" ISP gör att kretsen kan programmeras och omprogrammeras "
Användarvisningsbild
erixon

Inlägg av erixon »

hmmm är du säker? när jag läser texten så står det OTP (One Time Programmable)
http://www.microchip.com/1010/pline/pic ... /index.htm

citat:
"Summary
This powerful (167 nanosecond instruction execution) yet easy-to-program (only 35 single word instructions) CMOS OTP-based 8-bit microcontroller packs Microchip's powerful PIC architecture into a 28-pin package. The PIC16C745 supports and is certified for the USB standard 1.1 for Low Speed communication. In addition, there are 5 channels of 8 -bit Analog-to-Digital converters and a Universal Asynchronous Receiver Transmitter (USART) which is also known as the Serial Communication Interface (SCI). Easily adapted for PC related peripherals, as well as UPS, joysticks and medical applications"

men har jag fel så blir jag glad =)
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Nä jag är inte säker. Jag sa att jag inte hadde läst databladet. Jag saxade bara i ELFAs beskrivning.

EDIT: Jo när man kollar i databladet verkar det som det är UV-radering som gäller. MEn det verkar inte som att ELFA har den kapseln. Klantigt.
Skriv svar