Andriod på TVn, har någon testat?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
el34

Andriod på TVn, har någon testat?

Inlägg av el34 »

Har någon testat Android TV sticka och kan tala om om det bara är skit eller om det fungerar bra?
Min första tanke är hur det är att styra muspekaren eller vad det nu är för vem fan har en touchscreen tv och inte vill man heller sitta 30cm från TVn :wink: . Många funktioner kan ju inte gå att använda som t.ex spela ett spel,zooma som i vissa fall kräver Multi-touch?

http://www.tabletkungen.se/android-tv-b ... ticka.html
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Re: Andriod på TVn, har någon testat?

Inlägg av AndLi »

Jag har en liggande på jobb... Ganska säker på att den kör med vanlig mus och tangentbord..
kabelhaerva

Inlägg av kabelhaerva »

Jag har en sådan där MK802 sticka som du länkade till. Min trådlösa Logitech-mus var bara att koppla in och köra. Fungerade bra tyckte jag. Tangentbordet(också Logitech) fick jag aldrig att fungera däremot. Lade aldrig ner så mycket energi på problemet, men kanske börjar pilla med det snart efter att flytten är helt färdig.
Har ej testat något spel och det känns inte som att det kommer fungera så bra med sådana applikationer. Bättre är nog att använda stickan för surf och film.
Användarvisningsbild
Gizmo
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Undrar om det är samma som den här http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=android+tv&manual=y&dropCatId=39 39 dollar är ju inte mycket annars.

Och, undrar om man kan installera nån annan linux och ett vanligt ethernetkort på den där?
PopUnoNkoK

Inlägg av PopUnoNkoK »

Någon som har koll på strömförsörjningen till dessa MK802

Den adapter som följer med är en "vanlig" 2.5mm rund plug.
Tyvärr så var min väggvårta med amerikansk plugg. Så jag tänkte löda på den 2.5mm kontakten på en väggvårta som jag har som ger 5v 2ampere.

Min fråga. Är det någon som kan bekräfta att minus/GND är på den yttre delen på pluggen? Eftersom jag inte har någon "reseadapter" så kan jag inte stoppa väggvårtan i väggen och testa med multimeter.

Tacksam för snabbt svar då man snabbt vill börja "leka" =)

MVH Peter

EDIT Alltså så här ser den ut http://www.ebay.com/itm/140795976375
PopUnoNkoK

Inlägg av PopUnoNkoK »

Jo så var det, GND är det yttre höljet på den runda kontakten.

Skruvade isär "väggvårtan" och där var det markerat vad som var plus och minus. Dessutom så var det röda och svarta kablar som stämde överens med det.
SkitchImage0.png
Mvh Peter
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
xergo

Inlägg av xergo »

Tjena,

Har nyligen köpt den nya MK802 III från *bort* inte alls farligt dyrt heller.
Riktigt rolig leksak, har inte hunnit testa allt ännu men än så länge är jag riktigt nöjd.

Blev rätt förvånad över hur snabb den den är.
Senast redigerad av ElectricMan 19 november 2012, 14:48:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Censur av länk.
Användarvisningsbild
3uba296

Inlägg av 3uba296 »

@xergo

Och du är helt utan koppling till den sidan? ;)
Nerre

Inlägg av Nerre »

Den sidan verkar iofs vara billigast enligt Prisjakt så det är väl i såna fall ingen "fulreklam" i alla fall:)

Men visst är det alltid suspekt när nya medlemmar skriver om ett inköpsställe eller en produkt det första de gör.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Fråga från en noob på detta... Om man skaffar exempelvis en MK802 III kan man då köra SVT Play och TV4 play direkt på sin TV? Hur är dessa jämfört med exempelvis Apple TV, kan den köra play tjänster från annat håll än iTunes? :humm: Finns det bättre alterantiv än MK802 III om man vill ha det så litet och enkelt som möjligt?

Edit: hittade denna på Ebay som verkar vara en ganska prisvärd combo...
Nerre

Inlägg av Nerre »

Om den kör Android och det finns Android-appar för Play så borde det fungera ja.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

PeterH: ett alternativ är en RaspberryPi med Raspbmc, lite krångligare men väldigt mkt funktioner från scratch
johano

Inlägg av johano »

Jag testade Raspberry med XBMC men gav upp, det var helt otroligt segt och långsamt..
IMT är pajen trevlig och kul att lattja med, men alldeles för klen för att kunna användas "på riktigt"...

Sen det där med SVTPlay, det funkade inte på XBMC när jag testade, de (SVT) har rätt nyligen (nu i höstas)
stuvat om i tjänsten så skriptet som XBMC kör funkar inte längre...

Om det är någon som idag kan köra SVTPlay på någon "box" så vore jag mycket intresserad, jag har inte
fått det att funka på annat än PC (i browsern) eller på Android/iPhone och streamat via AirPlay..

Men jag skulle vilja ha det direkt i min box (AppleTV) och inte via någon dator ståendes påslagen bredvid...

/johan
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

johano: det låter iofs som du testade innan det fanns drivers med accelererad grafik.
johano

Inlägg av johano »

Jo kanske..
Fast det var inte uppspelningen av video som var seg utan själva navigeringen i gränssnittet...

/johan
Skriv svar