Hej!
Inhandlade en cnc-svarv (Torshälla S180 cnc -85) för några veckor sedan, maskinen är nu uppställd i väntan på utvidgning av hobbyverkstaden, eftersom den har stått ett bra tag så var ju förstås back-up batteriet tomt, dvs parametrarna saknas. Nåväl parameterblock A (behandlar matningar, encoderupplösn. osv) fanns med i dokumentationen, däremot saknas block B (styr M-funktionerna) samt även block C (cykler för grovsvarvning, finsvarning och gängning). Så om någon har en likadan svarv och råkar ha parametrarna för block B och ev block C, och kan dela med sig av uppgifterna så vore det tacksamt. Fn fungerar allt utom spindel och verktygsrevolver.
Bosch Alpha2 Parameterblock B o C
Re: Bosch Alpha2 Parameterblock B o C
"ThommE", här på forumet har väl en sådan svarv?
Har du kollat i elskåp mm, om det finns någon lista eller hålremsa med de saknade parametrarana?
Har du kollat i elskåp mm, om det finns någon lista eller hålremsa med de saknade parametrarana?
Re: Bosch Alpha2 Parameterblock B o C
Elskåpet har jag dammsugit
o i övrigt har jag all relevant dokumentation, inkl kopplingscheman reservdelslistor, ritningar, indikeringsprotokoll, operatörshandledning osv, det är bara ett par "småsaker" som fattas. Dokumentationen finns för övrigt som pdf och jag delar gärna med mig av den om någon behöver.