Liten fläkt till odlingslåda

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
odlingsnisse

Liten fläkt till odlingslåda

Inlägg av odlingsnisse »

Hej

Jag vet inte om det här är rätt forum men jag misstänker att det finns en och annan som kan ge mig bra tips på min fråga.

Jag gillar att odla i hydrosystem och testar lite ledbelysning och sånt. Byggde en sån här nyligen:
(inte min film)

Det är en behållare med näringslösning och en fogger som skapar dimma som rötterna växer i.

Jag vill förbättra den genom att ha en fläkt som rör om lite i luften inne i behållaren för att få tjockare dimma. Dimman är tyngre än luft så den lägger sig mestadels på botten. Köpte en vattentät fläkt, vanlig pc fläkt, men den har lagt av efter 4 dagar. Förvånar mig inte värst eftersom miljön där är korrosiv.

Så jag är ute efter en fläkt som jag kan ha monterad på utsidan så motorn inte behöver vara i kontakt med den korrosiva miljön på insidan och som har en axel in i behållaren som man sätter själva fläkten på. Eller någon annan bra lösning, men fläkt vore bäst tror jag.

Det borde finnas färdigt men jag hittar inte vart jag skulle kunna köpa det. Eller att man kanske får bygga ihop något eget.

Någon som kan tipsa mig om vart jag skulle kunna hitta något passande? En liten fjuttfläkt skulle göra stor skillnad.

Om det finns intresse så visar jag gärna hur odlingen går sen :)
odlingsnisse

Re: Liten fläkt till odlingslåda

Inlägg av odlingsnisse »

ebmpapst har SP (salt spray) klassade fläktar så jag köper en av dem.
Det blir bra.
Användarvisningsbild
NULL

Re: Liten fläkt till odlingslåda

Inlägg av NULL »

Bra att det löste sig. =)
Vad är det du odlar?
Skriv svar