DLL-filer saknas
DLL-filer saknas
Jag skulle installera ett program på datorn, men det sket sig pga att det saknas dll-filer.
Hur löser man detta problem?
Hur sjutton kan dll-filer försvinna?
Hur löser man detta problem?
Hur sjutton kan dll-filer försvinna?
Re: DLL-filer saknas
Finns det någon information om systemkrav för mjukvaran i fråga?
Har varit ute för något liknande en gång vill jag minnas och då handlade det om någon version av .NET framework som inte var installerad.
Har varit ute för något liknande en gång vill jag minnas och då handlade det om någon version av .NET framework som inte var installerad.
Tyvärr ingen information om vilka filer som saknas.
Bara att vissa dll-filer saknas.
Jag öppnade upp installationsfilen men WinRAR.
Då ser man namnet på några dll'er.
Undrar om det kan vara dessa som saknas?
Bara att vissa dll-filer saknas.
Jag öppnade upp installationsfilen men WinRAR.
Då ser man namnet på några dll'er.
Undrar om det kan vara dessa som saknas?
Vad får du för något felmeddelande och vad är det du skall installera, och vad innehåller zip-filen?
Felmeddelande.
Installationsfilen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ser ut som du kör Win XP eller äldre, Service pack? Förmodligen är de för att du inte har SP2 eller ligger efter med uppdateringen av NET Framework eller Directx, Silo de är väl nått 3D modelleringsprogram?
Har du startat om datorn? Ibland ser inte applikationer en dll för att den inte är laddad.
Den kan öckså finnas men på "fel" ställe (exempel är att filen läggs i C:\Program\nnnnnnn på en svensk installation men programmet är kodat att titta i C:\Program Files\nnnnnnn )
Men sannolikt är det en dll som kommer med en uppdatering eller annat komplementprogram som nämnts. Tror även jag sett detta pga för ny version av sagda tillägg.
Tyvärr går det inte att säga vad från informationen här, titta efter en logg-fil från programmet samt i windows loggar.
Andra källor som nämnts är programmets krav-lista.
Finns inte informationen där är det dags för lite sökningar på nätet, andra kan ju haft samma problem och hittat lösningen ( och skrivit hur om man har vansinnig tur).
Kvar är att kontakta tillverkaren.
Lycka till!
Den kan öckså finnas men på "fel" ställe (exempel är att filen läggs i C:\Program\nnnnnnn på en svensk installation men programmet är kodat att titta i C:\Program Files\nnnnnnn )
Men sannolikt är det en dll som kommer med en uppdatering eller annat komplementprogram som nämnts. Tror även jag sett detta pga för ny version av sagda tillägg.
Tyvärr går det inte att säga vad från informationen här, titta efter en logg-fil från programmet samt i windows loggar.
Andra källor som nämnts är programmets krav-lista.
Finns inte informationen där är det dags för lite sökningar på nätet, andra kan ju haft samma problem och hittat lösningen ( och skrivit hur om man har vansinnig tur).
Kvar är att kontakta tillverkaren.
Lycka till!
Om du kör XP eller senare finns ett najs verktyg, procmon, som kan monitorera bl.a. filsystemet och med detta kan du se vilken fil som försöker laddas men misslyckas.
F.ö. borde det vara spöstraff på att som programmerare att konstruera ett sådant felmeddelande.
/johan
F.ö. borde det vara spöstraff på att som programmerare att konstruera ett sådant felmeddelande.
/johan
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Prova ladda hem V2.2
http://www.nevercenter.com/silo/
http://www.nevercenter.com/silo/
Det står dock inget om något service pack...System Requirements skrev: -Windows 2000 or newer
-Mac OS 10.5 or better, Intel*
-400 MHz cpu (1 GHz recommended), 512 MB RAM (1 GB recommended), 20 MB hard drive space
-Graphics card supporting 1024 x 768 x 16-bit color and OpenGL (24 or 32 bit color recommended)
-Two-button mouse (three-button mouse or two-button mouse with scroll wheel recommended)
Jag har W2000 med sista servicepack.
Det har fungerat tidigare, med en annan W2000 installation.
Det är inte första gången dll-filer har försvunnit.
Jag letade upp de tre filer som anges i ZIP'en.
Lade dessa i system32-mappen, men det hjälpte inte.
Det har fungerat tidigare, med en annan W2000 installation.
Det är inte första gången dll-filer har försvunnit.
Jag letade upp de tre filer som anges i ZIP'en.
Lade dessa i system32-mappen, men det hjälpte inte.
Ofta måste dll'erna registreras., görs oftast med kommandot "register"
http://consumerdocs.installshield.com/s ... &sliceId=1
http://consumerdocs.installshield.com/s ... &sliceId=1
Tror du verkligen att det hjälper?MadModder skrev:Prova ladda hem V2.2
Jag har V2.0 nu.