Jag håller på att bygga en RC-bil, en elektrisk sådan. Till controllern kommer jag att ha så kallad telemetri, alltså värden så som t.ex RPM, Temp och spänning från bilen. Då både motorn och dess fartreglage alstrar värme så kollar jag efter lösningar att övervaka dessa båda. Och nu har jag kört fast lite.
Dessa två temp-sensorer körs via bilens mottagare, som är matad med 5,5v. Detta bör vara samma spänning som går över sensorerna.
Har gjort en liten skiss på hur det hela ser ut.

Det jag då behöver är något typ av antingen krets eller relä som växlar mellan dessa två temp-givare, med 1-5 sekunders mellanrum. Smidigast är om den kan drivas på dessa 5,5v. Observera att jag inte vill driva den i serie med sensorerna, då jag är osäker på hur detta påverkar mätvärdena (bör väl öka motståndet i kretsen?). Jag har flera portar på mottagaren så det är inga problem att ta ut strömmen som behövs där, har även möjlighet att gå högre i spänning till ca 22v, men helst inte då det innebär att jag måste modifera mera.
Så, hur går jag tillväga, och främst, vilka komponenter behöver jag? Eftersom detta skall in i en RC-bil så är det bäst om storleken på komponenterna jag behöver är liten. Har setat och knappat runt på Conrad.se hela kvällen men blir inte klok.
Någon som kan peka mig i rätt riktning?