Plasma, mach3 och THC fråga!
Plasma, mach3 och THC fråga!
När jag plasmaskär med THC'n (Torch Height Control) på, så justerar den höjden på munstycket perfekt. Och i SheetCam har jag en POST som när man skär radier så minskas skärhastigheten ett antal procent beroende på hur liten radien är, och för att inte THC'n skall sänka munstycket ner i plåten när skärhastigheten minskar så talar den om för Mach3 med hjälp av ett script att avaktivera THC'n under tiden den skär radien. Å det funkar ju bra, men... Om THC'n just innan en radie har lyft munstycket t.ex. 1mm över inställd skärhöjd, så kommer Mach3 att sänka munstycket till inställd skärhöjd när THC'n stängs av och sen skära radien. Men det vill jag ju inte, om THC'n har hittat lagom skärhöjd strax innan radien vill jag ju att Mach3 håller sig kvar på den höjden tills dess att THC'n aktiveras igen. Hur gör man för att få till det?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Plasma, mach3 och THC fråga!
Ställer frågan till LES på Sheetcam alt. X hos THC tillverkaren.
Re: Plasma, mach3 och THC fråga!
Men måste det inte vara hos Mach3 "felet" ligger? Konstigt att ingen annan uppmärksammat detta, vad jag kunnat se iaf.
Det enda jag hittat var någon som gjort något med "mach3 BRAIN" för att få till långsamma radier för att som jag förstod det slippa den lilla pausen i rörelsen när mach3 kör macrot för THC on eller off.
Det enda jag hittat var någon som gjort något med "mach3 BRAIN" för att få till långsamma radier för att som jag förstod det slippa den lilla pausen i rörelsen när mach3 kör macrot för THC on eller off.