sen består denna lampa av många LED. och det är bra. för att dubbla strömmen till en LED dubblar inte strömstyrkan, en cree XP-g har jag för mig ger ca 140 lm vid 1w, och den ger ca 460 vid 5w. så att köra många effekt-led på låg ström ger mer lm/w.
Var på Jula idag och såg den lampan, och insåg då att det inte var den jag hade hemma.
Den jag hade var 1,1W 110lm-modellen, det är den som lyser mycket svagare.
Jag köpte Julas GU10 spottar på 2W o de ger helsikes mycket ljus. Utan att jämföra exakt så vill jag nog påstå att de ger mina 4watts Osram en rejäl match. Fast jag vet inte inte om de verkligen drar 2W.
Vad jag däremot har märkt att de är betydlig svalare än Osrams 4W Parathom trots att de inte har kylflänsar så som Osram har på sina. Det är 6 dioder i varje jämfört mot Osram som har 1 diod. Så utan att ha gjort den allra minsta vetenskapliga bedömningen så vill jag påstå att Jula har en riktigt bra produkt i deras GU10 på erbjudande för 39kr/st.
Jag vill nog även påstå att de har trevligare ljus o hyffsad färgåtergivning.
Köpte Jula lampan på bilden ovan för att ersätta 15W glödlampa, men de lyser betydligt mer. typ som en 25W glödlampa, och en 25W glödlampa uppges ofta ge 220lumen så det kan ju stämma.