jag har några tre-telefoner som ligger o inte används, och jag skulle vilja använda dom för enklare styrning av servon.
jag är osäker på hur jag bör gå till väga, så jag skippar den biten och förklarar hur jag vill att det ska fungera istället, så kan ni säga ifall det är stört omöjligt eller på tok för dyrt..

Jag vill kunna ringa video-samtal från min fjärr-enhet så jag visuellt kan navigera mitt fordon (en liten rover typ) och skicka styrsignaler till mottagaren över telefonen också.
jag kan tänka mig att jag skulle behöva ett analogt modem och en liten dator i båda ändarna som a/d-omvandlare.
jag är helt övertygad om att jag kommer få STORA bekymmer med respons-tid, men eftersom fordonet kommer vara mycket långsamt (under 15 kmh) så gör det inte mycket om jag inte kan styra det i "realtid" utan med någon/några sekunders fördröjning.
ang. bandbredd som jag behöver är jag väldigt osäker, speciellt då jag inte är särskillt kunnig innom elektroniken, är mest dator-nissen..
men jag räknar med att använda minst 2, helst 4-5 kanaler, altså upp till 5 separata servon. (vanliga r/c-servon)
så, vad tror ni? hur blir enklast att lösa det?