AVR Programmer - HV seriell

mabad

AVR Programmer - HV seriell

Inlägg av mabad »

Hej!

Jag använder en mySmartUSB MK3 för att programmera en ATTiny85 i högspänning seriell modus. Nu gick den tyvärr sönder och nu undrar jag om någon har en HV programmer som jag skulle kunna låna / köpa tills jag får tillbaka min egen? En AVRDragon skulle också funka. Det går inte med en vanlig ISP programmer eftersom jag behöver skriva FUSE bits med den också.

Tack för alla svar.
Martin
Användarvisningsbild
adent
Kontakt:

Re: AVR Programmer - HV seriell

Inlägg av adent »

Det går att skriva FUSE-bitarna via en ISP-programmering(?) Det går iofs inte om shabblat bort sig (t.ex. valt kristall utan att ha någon ansluten).
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Eller stängt av ISP... :-)
Användarvisningsbild
Krille Krokodil

Inlägg av Krille Krokodil »

Elektroföreningen på LTH har det mesta i den vägen i sitt lab, finns kanske motsvarande förening vid Chalmers???
mabad

Inlägg av mabad »

Tack för alla kommentarer och ursäkta att det dröjde så länge innan jag svarade...

@adent, sodjan: Att programmera FUSE bits i ISP funkar bara en enda gång, om man "raderar" reset fuse bit, därefter är det inte möjligt längre att programmera den via ISP. :-)

@krille: Bra tipps, ska kolla upp det.

Hälsningar
Martin
victor_passe

Inlägg av victor_passe »

vi har en avrdragon på CRF på chalmers, googla på CRF så hittar du våran förening, vi har både mkII och dragon här, det kommer garanterat vara folk i lokalen efter 18 imorgon, troligtvis innan med.
Finns kamera accessbar via webben. Det är bara att knacka på fönstret så öppnar någon åt dig.
Du är välkommen!
mabad

Inlägg av mabad »

Hej!

Tack så mycket! Det låter bra. Jag hinner nog inte denna vecka, men ska försöka nästa vecka.

Martin
Skriv svar