Vart får man snabbt tag på en 10mm lång pinnfräs?
Vart får man snabbt tag på en 10mm lång pinnfräs?
Tjena,
Jag kör normalt inte så djupt när jag fräser aluminium. Så jag har, eller snarare hade bara en lång 10mm pinnfräs av den här typen: http://shop.otdtools.se/pinnfras-hss-e- ... ex/15423-0
Jag behöver kunna gå 51mm djupt. Den går att beställa där jag länkade till. Men han beställer i sin tur från Tyskland och det tar ett gäng dagar innan man har den.
Har någon koll på vart jag får tag på något liknande lite snabbare, i Stockholmsområdet eller med snabb leverans från annan ort.
Tackar för tips,
Anders
Jag kör normalt inte så djupt när jag fräser aluminium. Så jag har, eller snarare hade bara en lång 10mm pinnfräs av den här typen: http://shop.otdtools.se/pinnfras-hss-e- ... ex/15423-0
Jag behöver kunna gå 51mm djupt. Den går att beställa där jag länkade till. Men han beställer i sin tur från Tyskland och det tar ett gäng dagar innan man har den.
Har någon koll på vart jag får tag på något liknande lite snabbare, i Stockholmsområdet eller med snabb leverans från annan ort.
Tackar för tips,
Anders
Re: Vart får man snabbt tag på en 10mm lång pinnfräs?
Kolla med Wiklunds verktyg i Farsta. Vi köper mestadels from dem, och de brukar skicka snabbt om de har i lager.
450:- är rätt saftigt. Betalade 160:- för den förra som tyvärr är beställningsvara.
Några fler tips på butiker som kan ha lite i lager i Stockholmsområdet?
Några fler tips på butiker som kan ha lite i lager i Stockholmsområdet?
OT: Vi borde verklien skapa en samlad avdelning i wikin för verktygshandlare och material handlare som inte har något emot privata kunder.
Kaptekniks hemsida verkar inte vara helt igång. Man får iofs veta priserna, men inte vad det är som kostar. Så jag tänkte slå dem en signal, men de har inget telefonnummer på hemsidan heller.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Dags att besöka en optiker?
KAP TEKNIK i Sverige AB Box 102 137 22 Västerhaninge Tel:08-500 120 50 Fax: 08:500 120 57 e-mail: info@kapteknik.se
Finns på första sidan, vet att han är lite slö vad gäller hemsidan.

KAP TEKNIK i Sverige AB Box 102 137 22 Västerhaninge Tel:08-500 120 50 Fax: 08:500 120 57 e-mail: info@kapteknik.se
http://elektronikforumet.com/wiki/index ... %C3%A4llenNeoTech skrev:OT: Vi borde verklien skapa en samlad avdelning i wikin för verktygshandlare och material handlare som inte har något emot privata kunder.
Där har du en början, bara att sätta dit en flagga "privat OK" eller något på handlare som tycker det är okej.
NeoTech skrev:OT: Vi borde verklien skapa en samlad avdelning i wikin för verktygshandlare och material handlare som inte har något emot privata kunder.
Jäpp. Och tack för tipset, AndLi.
Dock ser jag att man måste redan nu ändra lite i Wikin.
Saker är inte som de var förr i världen, upplevde jag senast häromdagen. Man kan helt enkelt inte bara åka någonstans och handla metaller över disk, som förr i tiden.
(så bra då, att det nu finns så många internetbutiker ni länkar till.)
Och vad gäller TS'n, glöm inte Sjöborgs, på Söder. Kan vara hiskeligt dyra, men grejor har dem. (ifall de nu finns kvar där / säljer över disk)
.
Så.. fyllt på Wiki sidan med dom siter jag brukar handla ifrån regelbundet då..
Prova att klicka dig in på Webbutiken och sedan försöka därifrån att hitta telefonnummer.tecno skrev:Dags att besöka en optiker?![]()
Skall ringa Sjöborgs och höra med dem.
Ringde upp Sjöborgs. Men killen som svarade kände inte igen mitt firmanamn, så han ville inte sälja några grejer till mig. Efter lite undrande från mig så kom det fram att det kan gå att åka förbi dem om man betalar kontant. Men det skall vara senast kl 2 på dagen, för de har så mycket att göra på eftermiddagen. 550:- skulle han ha för pinnfräsen. Fast det kändes tveksamt om jag ens skulle få köpa den om jag kom förbi med kontanter. Och så ville han veta VEM som hade hänvisat mig till dem (Lugn Dr. Rob, jag avslöjade dig inte).
Samtalet hade dåliga vibbar rakt igenom, men å andra sidan kan jag ha dåliga stunder eller dagar också. Jag tackar ändå för tipset.
Samtalet hade dåliga vibbar rakt igenom, men å andra sidan kan jag ha dåliga stunder eller dagar också. Jag tackar ändå för tipset.
Haha, jo, de kan vara jääävligt snorkiga där minns jag...Fast det kändes tveksamt om jag ens skulle få köpa den om jag kom förbi med kontanter. Och så ville han veta VEM som hade hänvisat mig till dem (Lugn Dr. Rob, jag avslöjade dig inte)...
Men, det har lite att göra med att de vill hålla väldigt hög proffsnivå och hålla amatörerna borta. Jag förstår dem lite grand.
IE, "...hej, jag vill ha en sån där vridgrej för att göra såna där räfflor på en metallpinne.."
NEJ. UT!
Eller, "...hej, jag behöver en Dormer ASX4900 med TiN och släppningsvinkel cosinus 42 grader@ 12 000 RPM.. för legering Oöverkomlix 5... ja, ni vet..."
Javisst, varsågod...
Men jo, håll i hatten när plånboken ska fram.
.
Har spenderat X antal tusenlappar hos kapteknik och tycker de har bra saker, ofta snabba leveranser på det jag beställt.
Inte direkt svårt att veta vad det är som kostar som du uttryckte det. Bara leta upp rätt stål och kolla priset.
Som vilken annan butik som helst.
Inte direkt svårt att veta vad det är som kostar som du uttryckte det. Bara leta upp rätt stål och kolla priset.
Som vilken annan butik som helst.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Agwan skrev:Prova att klicka dig in på Webbutiken och sedan försöka därifrån att hitta telefonnummer.tecno skrev:Dags att besöka en optiker?![]()
Skall ringa Sjöborgs och höra med dem.
All info finns på första sidan till Kapteknik.se