Optrex 40*3 LCD

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Detraw

Optrex 40*3 LCD

Inlägg av Detraw »

Halloj, hittade en trasig Ericsson telefon på jobbet med en Optrex 40*3 tecken LCD, jag har sökt på google och på Optrex hemsida men jag lyckas inte få fram ett datablad till den... Är det nån som råkar ha ett eller vet vart man kan hitta det? LCDn heter: Optrex DMC-50465N

Tack på förhand /Daniel
Lallas

Inlägg av Lallas »

Troligtvis specialtillverkad för Ericsson eller en väldigt gammal modell. Har själv en massa Optrexdisplayer liggandes, och vet att det kan vara svårt att hitta specar på dom lite äldre. Men försök leta upp kontrollern på baksidan, så löser det sig nog automatiskt.

En gång mailade jag ett nummer till dom och kundtjänst svarade att dom tyvärr inte hade den modellbetecknigen, var på jag mailade över lite bilder och dom blev väldigt förvånade :D

jisses vad klockan blev mycket, ser bara med ett öga! :oops:
Detraw

Inlägg av Detraw »

hehe....

Displayen va ju ganska stor, så det skulle ha vart kul att kunna använda den, nu går det dock inte alls även om jag hittar databladet... Vi hade lite tråkigt på jobbet igår och en arbetskompis fick för sig att man kunde invertera färgerna på LCDn genom att vända på glaset, vilket jag hävdade inte gick... så vi testade, och det gick inte... och nu funkar den inte längre :lol: Men om en till telefon går sönder ska jag hugga den displayen och försöka få igång....
webstern

Inlägg av webstern »

Vilken telefonmodell var det som du slaktade?
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

"Slaktade" ?? Var den inte redan "död" ? :-)

Har telefonen något Ericsson nummer i botten ? Det bör vara ett nummer som börjar med tre bokstäver och sedan siffror, "ABC 123 456/7" eller något liknande (alltså som format, bokstäver och siffror var exempel).
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Man slaktar väl inget som lever?
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Du tänker på "stycka", vilket man gör efter slakten.

Men nu börjar det glida lite OT...
Skriv svar