Halloj, hittade en trasig Ericsson telefon på jobbet med en Optrex 40*3 tecken LCD, jag har sökt på google och på Optrex hemsida men jag lyckas inte få fram ett datablad till den... Är det nån som råkar ha ett eller vet vart man kan hitta det? LCDn heter: Optrex DMC-50465N
Tack på förhand /Daniel
Optrex 40*3 LCD
Troligtvis specialtillverkad för Ericsson eller en väldigt gammal modell. Har själv en massa Optrexdisplayer liggandes, och vet att det kan vara svårt att hitta specar på dom lite äldre. Men försök leta upp kontrollern på baksidan, så löser det sig nog automatiskt.
En gång mailade jag ett nummer till dom och kundtjänst svarade att dom tyvärr inte hade den modellbetecknigen, var på jag mailade över lite bilder och dom blev väldigt förvånade
jisses vad klockan blev mycket, ser bara med ett öga!
En gång mailade jag ett nummer till dom och kundtjänst svarade att dom tyvärr inte hade den modellbetecknigen, var på jag mailade över lite bilder och dom blev väldigt förvånade

jisses vad klockan blev mycket, ser bara med ett öga!

hehe....
Displayen va ju ganska stor, så det skulle ha vart kul att kunna använda den, nu går det dock inte alls även om jag hittar databladet... Vi hade lite tråkigt på jobbet igår och en arbetskompis fick för sig att man kunde invertera färgerna på LCDn genom att vända på glaset, vilket jag hävdade inte gick... så vi testade, och det gick inte... och nu funkar den inte längre
Men om en till telefon går sönder ska jag hugga den displayen och försöka få igång....
Displayen va ju ganska stor, så det skulle ha vart kul att kunna använda den, nu går det dock inte alls även om jag hittar databladet... Vi hade lite tråkigt på jobbet igår och en arbetskompis fick för sig att man kunde invertera färgerna på LCDn genom att vända på glaset, vilket jag hävdade inte gick... så vi testade, och det gick inte... och nu funkar den inte längre