Hade tanken att jag skulle visa detta så fort jag fick huvud kortet i hopsatt och fungerande.
Jag har visat lite innan men samlar allt här ist som en projekt tråd.
Jag har för länge sedan påbörjat en lödstation som bygger på Atmel MCU och kan endast hantera wellers standard kolvar.
bilder finns här http://elektronikforumet.com/forum/view ... =2&t=60063
Men jag fick tag på en av Wellers nyare kolv vilket inte kan köras i dom äldre stationerna, + att jag gick över till STM32 som standard MCU vilket gjorde att det inte var lika kul att fortsätta med de här projektet.
Så gamla projektet har bara blivit stående , ska slutföra det så man kan göra sig av med den.
Så då vart det en ny station ist som klarar både nya och gamla lödkolvar från Weller.
+ att den blir bättre gjord tanke på funktionalitet.
En del av lådan är urfräst, dock så har vi haft lite problem med CNC maskinen efter lite för mycket parameter testande + krävande G kod från min sida.
Så den sista körningen gick åt skogen i slutet vid utskärningen så den får jag göra om när maskinen funkar igen

grund CAD iden
kretskort

korten i hopsatta

Kort + LCD och front

Fronten var riktigt fin innan jag började gänga hålen på insidan, aluminiumet var så mjukt så man märkte inte ens att man gick igenom.
Så nu tror jag de blir att blästra den ist.
Men en så länge så har jag kommit en bit.
Nu ska jag börja skriva på alla funktioner som den ska ha, men de lär ta ett tag då jag vill få med en del + att en PC programvara ska skapas som är enbart för det här projektet.