Skriva program för PSP (PlayStation Portable)

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Skriva program för PSP (PlayStation Portable)

Inlägg av chille »

Finns det någon här som har erfarenhet av PSP? Jag var hos en kompis idag och provade en sådan. När jag fick veta prestandan vs. priset blev den genast väldigt intressant. Jag har länge velat skriva någon form av musikprogram+hårdvara för en portabel enhet, men PDA har vart för dyrt och det har inte funnits något annat med prestanda nog.

PSP:n verkar ju kunna få ut 2.6GFLOP ur ena processorn, sen har den ju flera andra processorer som man kan använda för till exempel GUI+kernel+programkod. Det lär ju räcka ganska långt för en synth + sequencer och kanske någon sampler och någon effekt. Sen bygger man ett MIDI-interface så kan man genast styra externa synthar.

Jag googlade lite, men det var svårt att hitta något vettigt. Folk verkar beskriva lite luddigt så man blir osäker hur det egentligen är.
Maalobs

Inlägg av Maalobs »

Kanske blir enklare när linux-projektet har tagit fart:
http://www.psp-linux.org/

Annars vet jag inte vad Sonys officiella PSP SDK kostar, men den har läckt ut på nätet i alla fall, om du vill testa den:
http://www.mininova.org/tor/58798
Maalobs

Inlägg av Maalobs »

Nu finns det en x86-emulator till PSP som kan köra rätt många olika OS: "FreeDOS, Linux, DLX Linux, NetBSD, OpenBSD, PicoBSD, Pragma Linux, Debian 3.0r0 and 2.2r5, and any other disk images with pre-installed systems on them":
http://www.pspupdates.com/2005/08/confi ... n-psp.html
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

x86-emulator... haha fan vad nice. Fast jag föredrar nog att någon skulle porta NetBSD istället :) Annars om ingen skulle orka porta det får man väl göra det själv, eller i värsta fall använda Linux

Sitter och skissar lite på hur ett musikprogram skulle kunna se ut. (Uppdaterar bilderna flera gånger om dagen)

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Har judat en PSP från en kompis i några dagar. Ska göra ett försök att få igång en kompilator i windows nu efter två dagars meckande i FreeBSD. Får jag igång det kan ni nog förvänta er resultat innan veckan är slut :-)
fatpo83

Inlägg av fatpo83 »

Finns det "PSP Media Center" precis som för Xbox? Kanske man programmera PICar med den ;)

BTW: Har den inbyggd HD?
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

PSP Media Center, nä inte vad jag känner till. Men det kommet nog snart.

HD? Nä den kör Memorystick DUO PRO. 1GB kostar cirka 900kr, 2GB cirka 2200kr.

Har iaf fått igång kompilatorn nu så jag ska mecka lite under helgen. Ska även beställa en egen :)
Skriv svar