Det är metall inbäddad i plattan, detta "kortsluter" RF-signalerna helt enkelt.
Men jag skulle tro att det kan fungera ändå om mottagaren är över skivan. Vid att skriva detta kan de frånskriva sig klagomål, själv hade jag ett tag mottagaren under bordet och då ville det inte fungera alls med denna skiva.
Senast redigerad av Icecap 18 augusti 2012, 12:22:19, redigerad totalt 1 gång.
Antennerna fungerar kanske inte så bra när de är direkt över stålskivan? Alternativt att signalen skärmas av så mottagaren behöver sitta ovanför skrivbordet?
IKEA friskriver sig bara, det kan mycket väl fungera men då har du, enl. IKEA, "tur". De ids helt enkelt inte byta varan för att någon klagar på att det inte fungerar...
Du kan testa vid att använde de tänkta enheter på en bita alu-folie först, fungerar det kan det sannolikt fungera med underlägget.
Detta skrives via laptop med WiFi och 2,4 GHz trådlös mus på ett IKEA KNÖS, fungerar utmärkt. Men nu när ni nämner det, jag tycker att jag fått byta batterier i musen MYCKET oftare senaste tiden, sammanfaller ganska väl med när vi bytte skrivbord... kanske går åt mer effekt eller något.
Så länge man förstår så är det lite ok i alla fall.
Mycket manualer som är översatta från kinesiska till engelska som är körda genom google translate där det är rätt så svårt att fatta.