Nån som testat lodestar pastan från DX och fått den att fungera med dispenser?
har testat själv lite med min SP982 dispenser från mrmister-samköpet och pastan är lite för tjock så den fastnar dåligt på PCB:t, går inte heller så bra att få ut genom tunn nål. Går bättre när jag spär ut med lite fluss-pasta, men det blir lite mer svårkontrollerat och rätt många 0603-komponenter ställer sig på högkant. (bakar korten i en T-962, även den från samköpet)
nån som har fått lodestarpastan att fungera bra? blandar ni i extra fluss? hur vilken sort och hur mycket? vilken nåltjocklek osv?
problem med lodestarpasta i dispenser
Re: problem med lodestarpasta i dispenser
Jag tror det är samma pasta som jag köpte en gång. Var för tjock för mig också. Efter att den stått i ett år har flusset dunstat bort, så nu är den riktigt tjock. Kanske hade bäst-före gått ut redan när den såldes, och det är därför den är så tjock.
Re: problem med lodestarpasta i dispenser
Jag har fått Lodestar-pastan att fungera bra med pastaplåt och raka, men jag har inte prövat den i dispenser. En kompis lyckades enligt uppgift klämma ut lite med dispenser, men det blev inte speciellt bra. Med pastaplåt fick jag däremot toppresultat!