Beställde just två "servomotorer" och sen skulle jag beställa ett par encoders(?) från digikey, men så är dom slut
Så är det någon som vet var man kan få tag i den eller någon annan motsvarande? http://www.digikey.com/product-detail/e ... -ND/827016
Läste för någon månad sedan att CUI Inc höll på att byta lokaler och att det skulle vara anledningen till bristen på enkodrar men de borde ju komma igång igen.... Tyvärr känner jag inte till något motstvarande (kapacitiv med ställbar upplösning) eller någon leverantör av AMT serien annan än DigiKey - om man inte är beredd att betala MER än vad DK tar då alltså...
Digikey har ju den dyrare modellen, med kommutering, AMT303 i lager. Tyvärr är de inte lika enkla att använda som AMT10x, de använder ett "udda" kontaktdon och de färdiga kablarna som finns som tillbehör kostar lika mycket som enkodern.
Keling har AMT102 i sortimentet för $28 vilket ju faktiskt inte är så mycket dyrare än DK. Hurvida de faktiskt har några att sälja vet jag däremot inte.
Jag behöver bara få igång en axel till att börja med. Har inte bestämt om jag ska ha steg eller servomotor på 4de axeln ännu.
Annars hamnar servomotorn på en av dom andra axlarna så jag får lös en stegmotordrivare till 4de axeln.