Böjlig ledlampa
-
MRSVETSARE
Böjlig ledlampa
Hej vet någon vart man finner billigare böjliga led lampor med bord /vägg fäste som ser ut så här? Mkt tacksam för hjälp pga det är ett antal jag behöver http://www.clasohlson.com/se/LED-belysn ... r363347000
- Electricguy
-
MRSVETSARE
Re: Böjlig ledlampa
okej ut men det är varmvit belysning och jag måste har klart vit
Lampan ger 75 lumen, vilket motsvarar ljuset från en 15 watts glödlampa.
Klämmått upp till 35 mm.
Energiförbrukning: 3,0W.
Inbyggd LED ljuskälla.
LED livstid ca. 20,000 timmar.
Ljusfärg: varmvit (2700 Kelvin).
Komplettera gärna med andra lampor i samma serie
Lampan ger 75 lumen, vilket motsvarar ljuset från en 15 watts glödlampa.
Klämmått upp till 35 mm.
Energiförbrukning: 3,0W.
Inbyggd LED ljuskälla.
LED livstid ca. 20,000 timmar.
Ljusfärg: varmvit (2700 Kelvin).
Komplettera gärna med andra lampor i samma serie
Jag har två såna lampor av bordsmodellen, den "gulare" av dem ligger är klart vitare än en 15W glödlampa, den andra ytterliggare mot det neutrala faast fortf utan det blåstick man ofta ser från billiga vita LED.
Bonus för bordsmodellen är att den är fäst i sin platta med två tappar så mina sittermonterade med dessa pressade ner i en träskiva
Perfekt arbetsbelysning för en liten svarv!
Största felet är drivspänningen på något udda 4V.
Bonus för bordsmodellen är att den är fäst i sin platta med två tappar så mina sittermonterade med dessa pressade ner i en träskiva
Perfekt arbetsbelysning för en liten svarv!
Största felet är drivspänningen på något udda 4V.
- Klas-Kenny
-
MRSVETSARE
Precis som Klas-Kenny menar jag
gillar absolut ej denna gula belysningen och söker den klarvita
-
MRSVETSARE
Verkar svårt att finna detta, så jag köpte dessa + metall hållare och bygger 2 st egna för 36 kr
Bilder lägger jag upp senare
http://www.upplyst.se/product_info.php? ... 563fc34850
Bilder lägger jag upp senare
http://www.upplyst.se/product_info.php? ... 563fc34850
-
MRSVETSARE
Så då fick grejerna och gjorde mig en böjlig lampa
Funkar kannon och jag la bara i en stål tråd och vips så kan man böja den åt alla möjliga håll
Skall montera en sugpropp på ändan så kan man bara trycka dit den vart man vill ha den
36 kr för 2 kompletta böjbara är ju kannon
Skall montera en sugpropp på ändan så kan man bara trycka dit den vart man vill ha den
36 kr för 2 kompletta böjbara är ju kannon
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag gillar din lösning MRSVETSARE =)
Och till ditt användningsområde kanske det räcker, men Clasohlsson lampan lyser betydligt mycket mer än dina dioder.
Om man vill ha mycket ljus så hade jag testat att byta diod i Ikea lampan. Där sitter en rebel diod (tror jag) och en drivare som man kommer åt genom att ta bort linsen.
Jag har testat min upp till 5V utan problem under 10 minuters test (5v innan drivkretsen).
När jag får tid ska jag byta till en drivkrets med två lägen då jag ofta behöver mindre ljus än vad den ger på max.
Och till ditt användningsområde kanske det räcker, men Clasohlsson lampan lyser betydligt mycket mer än dina dioder.
Om man vill ha mycket ljus så hade jag testat att byta diod i Ikea lampan. Där sitter en rebel diod (tror jag) och en drivare som man kommer åt genom att ta bort linsen.
Jag har testat min upp till 5V utan problem under 10 minuters test (5v innan drivkretsen).
När jag får tid ska jag byta till en drivkrets med två lägen då jag ofta behöver mindre ljus än vad den ger på max.
-
MRSVETSARE
Tack
Finns ju olika spridning på ljuset att välja på, men jag ville ha mera punkt belysning till mina små saker jag gör
http://www.upplyst.se/index.php?cPath=2 ... 563fc34850
http://www.upplyst.se/index.php?cPath=2 ... 563fc34850
Var fick du tag i metallspiralen? Jag har letat efter sådana tidigare, men vet inte vad de kallas riktigt... 
- Mizzarrogh
Ser ut som att han använt en slang med ståltråd?
Men, jag är också nyfiken, önskar en sådan metallslang av förnicklad mässing som var vanlig i gamla lampor, önskar bygga en båt kartlampa.
Men, jag är också nyfiken, önskar en sådan metallslang av förnicklad mässing som var vanlig i gamla lampor, önskar bygga en båt kartlampa.
Lite sent att svara nu men kallvit är väl det man vanligen benämner lysdioderna med. Istället för varmvit då.LaRdA skrev:Vad är "klart vit"?