Köpa Prom brännare

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
pavan

Köpa Prom brännare

Inlägg av pavan »

Hej. Någon som vet en svensk hemsida /butik som säljer Prom brännare i en inte allt för dyr prisklass. Alternativt någon utländsk hemsida där det funkar bra att beställa ifrån av egen erfarenhet? Letar efter en brännare som klarar av många olika sorters prommar.

//pavan.
Användarvisningsbild
Icecap

Re: Köpa Prom brännare

Inlägg av Icecap »

EPROM är väl på väg bort pga. utbudet av FLASH och ICSP så det är ju inget stort marknad numera.

Behöver du en produktionsanpassat brännare (alltså bränna många på samma gång) eller duger det med en som bränner 1 EPROM åt gången?
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Elfa har. Använder själv MEMprog2 25-991-36 mycket kompetent programmerare.
Användarvisningsbild
Gizmo
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Jag köpte en från MCUmall Electronics. http://www.mcumall.com. Det var den som verkade bäst och mest kompatibel med allt när jag undersökte saken för nått halvår sedan. Den klarar både prom, eprom, pic och atmel, så såväl Drumtrax och X0xbox plus ett par till skulle gå att programmera om, fast jag har inte riktigt orkat. Omkring tusenlappen kostar det, kolla så du får med de adaptrar eller socklar som du behöver, finns ganska många att välja på.
Mer exakt vad är det du ska programmera?

Förresten, om det är Limonius-Pavan (kanske) som skrev det där inlägget, det vore kul om du hängde på Joxaren till Sjönevad!
Skriv svar