Android + bilnavigering
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Android + bilnavigering
Hej hopp,
Nu måste jag få tag på nåt till Android nallen för navigering i bilen. Sålde ju båten med GPS så nu är man naken så att säga.
Inbyggda gratis Google Navigation suger så nåt som fungerar är vad jag är ute efter.
Funktion som att peka ut en plats på kartan som ett POI eller annan typ av navigeringspunkt är önskvärt. Detta funkar inte med gratis google appen.
Dvs. att om man inte har databas med adress så vill jag kunna peka att hit vill jag ta mig.
Tacksam för tips. Kollat lite på Navigon, ska kolla mer på WisePilot och någon till. Behöver således inte vara gratis app men att kartorna är hyfsat nya i varje fall.
Nu måste jag få tag på nåt till Android nallen för navigering i bilen. Sålde ju båten med GPS så nu är man naken så att säga.
Inbyggda gratis Google Navigation suger så nåt som fungerar är vad jag är ute efter.
Funktion som att peka ut en plats på kartan som ett POI eller annan typ av navigeringspunkt är önskvärt. Detta funkar inte med gratis google appen.
Dvs. att om man inte har databas med adress så vill jag kunna peka att hit vill jag ta mig.
Tacksam för tips. Kollat lite på Navigon, ska kolla mer på WisePilot och någon till. Behöver således inte vara gratis app men att kartorna är hyfsat nya i varje fall.
Re: Android + bilnavigering
Ser inge fel på Google maps, använder den näsan dagligen. Fast de är klart, kan man inte läsa en karta så kommer man väl inte långt utan vägledning och talande röst...
- tecno
- Kontakt:
Hur gör du om du vill till punkt X och den adressen finns inte i någon databas i Google Navigator?
Jag släpper en knappnål på kartan, och väljer färdbeskrivning hit!
Jag har iofs Iphone...
Eller vänta, jag har aldrig varit med om att en adress aldrig funnits. Har du något exempel?
Jag har iofs Iphone...
Eller vänta, jag har aldrig varit med om att en adress aldrig funnits. Har du något exempel?
Senast redigerad av gOry 7 juli 2012, 00:37:07, redigerad totalt 2 gånger.
Inga problem i google maps som sagt! Om man kan nöja sig med färdbeskrivning!
- tecno
- Kontakt:
Lägger jag in komplett adress i telefonboken så hittas detta via navigatorn, skriver jag för hand utan postnummer = nada och kan ej heller 'nåla' platsen = skit dåligt av google.
Om jag slår in 59.369647,16.500577 i "Type Destination" så hittar jag hem ... vilken version av Android har du?
Jag vet att det har ändrats i navigationen till senaste versionen ICS ... 4.0 tror jag den heter, fast jag har 4.0.4 i skrivande stund.
Jag vet att det har ändrats i navigationen till senaste versionen ICS ... 4.0 tror jag den heter, fast jag har 4.0.4 i skrivande stund.
Menar du att man kör olika versioner av navigeringsappen beroende på OS ? tvivlar på det.
Jag har testat googles navigering, wisepilot och nåt till, googles var den som funkade bäst, å andra sidan körde jag ju inte betalversionerna av dom andra.
Bäst funkar dock en riktig navigator, i mitt fall en Garmin Nüvi.
Jag har testat googles navigering, wisepilot och nåt till, googles var den som funkade bäst, å andra sidan körde jag ju inte betalversionerna av dom andra.
Bäst funkar dock en riktig navigator, i mitt fall en Garmin Nüvi.
Jag har en app som heter naviagation. Fungerar utmärkt, bättre än tomtom enligt mig.
Pappa var väldigt impad när jag visade honom, han använder det varje vecka nu(har likadan telefon).
SE ARC S, android med 4.0.3.
Pappa var väldigt impad när jag visade honom, han använder det varje vecka nu(har likadan telefon).
- FormerMazda
Jag har en HTC Desire s med Android 2.3.5.
I denna finns google maps och navigation.
Jag testade nu, och det var bara att stjärnmärka en plats i maps, sen välja att navigera dit. Maps och navigation är rätt sammanlänkade.
I denna finns google maps och navigation.
Jag testade nu, och det var bara att stjärnmärka en plats i maps, sen välja att navigera dit. Maps och navigation är rätt sammanlänkade.
- tecno
- Kontakt:
Har 4.0.4 i min Xperia S
Har fattat detta nu med att man ska märka i MAPS och sen navigera i Navigate, funkar strålande.
Fråga 1, i Maps kan man ju ladda ner en karta för offline bruk men hur fasen funkar detta med Navigate?
Någon som kan visa på hur man går tillväga med offline kartor i Navigate vore jag tacksam om det nu går ens att göra så.
Fråga 2, i Navigate så listas ju de senaste destinationerna upp även de som man råkat skriva fel på så hur fasen raderar man sånt?
Har fattat detta nu med att man ska märka i MAPS och sen navigera i Navigate, funkar strålande.
Fråga 1, i Maps kan man ju ladda ner en karta för offline bruk men hur fasen funkar detta med Navigate?
Någon som kan visa på hur man går tillväga med offline kartor i Navigate vore jag tacksam om det nu går ens att göra så.
Fråga 2, i Navigate så listas ju de senaste destinationerna upp även de som man råkat skriva fel på så hur fasen raderar man sånt?
Jag har Tomtom Western Europe Prg.version 8.300 och min vän har Google Maps Navigation!zeus skrev:Jag har en app som heter navigation. Fungerar utmärkt, bättre än tomtom enligt mig.
Och vi skulle köra från A till B (ca 15mil enkel resa)
Vi diskuterade vilken vi skulle använda, och givetvis kom vi på att vi ska se vilken som är bäst! Bla bla bla.
Båda tog oss till B utan strul alls
Jag blev mycket imponerad av Google Maps Navigation, Och min vän blev mycket imponerad av TomTom!
Så vi kom överens om att dom är lika bra
En skön grej som TomTom har att man kan ta ett foto och sen väljer man "Navigera till/Foto" sen väljer man ett foto man har i mobilen, sen navigerar den dit! Mycket smidigt!
Och jag använder den funktionen väldigt mycket, är jag på ett ställe jag vill hitta till, tar jag ett foto, sen vet jag att tompa tar mig dit
Kan man göra så i Google Maps Navigation?
Något jag gillade på Google Maps Navigation jättemycket var "Search by speak"
Kan man göra så i Tompa? (inte vad jag vet)
Hmm nä, jag finner inga belägg för detta ... det ändrades dock från min gamla telefunk till den nya, så jag trodde att det var OS-versionen som gjorde skillnaden.Glenn skrev:Menar du att man kör olika versioner av navigeringsappen beroende på OS ? tvivlar på det.
Går det förresten att "nåla" i Google Maps? Det är faktiskt den enda funktionen som var nåt att ha i iPhone
EDIT: Jag har tidigare provat Telias navigator, baserad på Wisepilot om jag inte missminner mig, som jag tyckte *då* var väldigt snabb och smart. Jag har inte provat den nu, men kunde ju göra det eftersom jag har det gratis i 12 månader.
Jag har svårt att tro att den blivit sämre sen jag provade den sist.
Senast redigerad av Folxam 7 juli 2012, 14:30:53, redigerad totalt 1 gång.