Problem med Dr Boogey-bygge, j201-gain (löst)

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Fredrik79

Problem med Dr Boogey-bygge, j201-gain (löst)

Inlägg av Fredrik79 »

Edit: fixade detta. hade en mikroskopisk bit koppar kvar mellan 2 banor.. sparar inlägget som pepp till alla att verkligen kolla sånt en gång extra. ;)

Tjenare. Dykt ner på allvar i gitarrpedalsträsket i jakt på ideer till mitt multieffektprojekt. Bygger för närvarande lite olika varianter för att lära mig mer om det hela.

Nyss byggt klart en DR. Boogey-pedal. Ställt in Bias via trimpots på alla fets enligt instruktioner, men tappar rejält med gain efter första J201.

Drain på transistorn ligger bra, kört en audio-probe och där har jag MASSOR av gain. spårat signalen vidare fram till R1 och C1 efter dem avtar signalen rejält. DVS "Gain 3" på schemat. Drar jag ner potentiometern som sitter mellan Gain 2 och gain 3 + GND så får jag bra signal på gain 3, men i princip ingen alls på Gain 2, med pot åt andra hållet är signalen på Gain2 lite bättre, men fortfarande åt skogen för dålig, och gain 3 ger inte ut något alls just.

Inspekterat och mätt lödningar, mätt motstånd, trimmat Bias till fets, bytt fets (testat 2n5457 som ska funka som ersättning för att utesluta att även denna variant på j201 liksom de första jag köpte är fake med samma resultat).

Någon med tips på hur jag ska gå vidare i felsökningen? Eller någon modifikation som kan lösa detta?
boogieboard.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.