Passar det sig inte här så ber jag admin flytta.
Sen är det ju en bra sporre för en själv att verkligen komma i mål med idéerna.
Nåväl, lång historia kort så satt jag innan på ett litat bord i en möblerbar hall hemma. Men min bättre hälft tyckte inte det var så estetiskt tilltalande och undrade om inte jag ville ta förrådet i källaren istället. Svårt val. Inte.

Igår påbörjade jag projektet. Rummet tömdes på saker, element och väggar målades. På golvet ska det in en källar/altanmatta. Rätt lik denna: Länk
Valde den då den andas bra och kräver lite jobb för läggning. Det ska in hyllor och grejer, så jag skippar att limma/tejpa den.
Min arbetsyta kommer bli 50x~150cm. Det begränsas av rummets storlek och att jag måste ha kvar en viss förvaring. Så lite trångt..MYSIGT kommer det bli.

Där ska finnas gott om uttag, funderar på en egen UC för rummet med egen JFB. Av erfarenhet kan det bara bra att ha..
Belysning är inte till 100 bestämt. Bör ju bli LED, men lysrör är ju smidigt och billigt.. Och en liten hylla ovanför arbetsbänken också såklart.
Bakom ryggen ska jag ha två billy-bokhyllor för all elektronik man vill leka med.
Bilder följer!