Bärbar högtalare ( få lite längre drift )

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Synthexx

Bärbar högtalare ( få lite längre drift )

Inlägg av Synthexx »

Slänger frågan här. Det är så att jag har en Virgin Boom Tube med inbyggt batteri. Det räcker ca 3-4h på en laddning. Nu tänkte jag om det går att köpa ett powerpack att koppla in för att klämma ur lite längre drift.
Skulle nått sånt här kunna funka? Om inte vad kan rekommenderas ( som går att köpa i Sverige helst )

http://www.xtooz.com/powerful-4000mah-l ... 2v-2a.html

12v 2A står det på laddaren jag har, men såg även nu att det står " Use AC adapter or 14,4 V chargable battery på själva högtalaren.

Tacksam för alla svar // C

Bild
blueint
Kontakt:

Re: Bärbar högtalare ( få lite längre drift )

Inlägg av blueint »

Vad står det för kapacitet på det nuvarande batteriet? och på nätdelen?, vad är laddtiden?
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Re: Bärbar högtalare ( få lite längre drift )

Inlägg av psynoise »

Skruva upp och kolla vilken kapacitet nuvarande batteri har. Vet vi inte det blir ett nytt batteri endast en chansning vilket kan leda till det sämre.

Vill man förbättra designen brukar högtalaren vara den första flaskhalsen. Dessa kan ha en verkningsgrad på allt från 0,5% (bilhögtalare) till 20% (PA-högtalare). Ytterliggare kan olika typer av effektförstärkare passa bättre lite beroende på hur och vad man spelar. Tillsist kanske man ska lägga en tanke åt självurladdning för batteriet beroende på hur apparaturen ska användas.
Skriv svar