Tja!
Söker ett alternativ till en RF transistor, MRF240... http://www.alldatasheet.com/datasheet-p ... RF240.html
Finns det några mer lättillgängliga som inte kostar 190:- på Ebay?
Alternativ till trissan MRF240
Re: Alternativ till trissan MRF240
Om du söker på MRF240 Cross Reference så hittar du alternativ.
Men jag gissar att priserna lär bli ungefär detsamma, dessa trissor är per natur rätt dyra.
Men jag gissar att priserna lär bli ungefär detsamma, dessa trissor är per natur rätt dyra.
Om du får sådana för 190:-/st så är det att betrakta ganska så billigt - och det är sådär RF-effekttrissor borde se ut både när det gäller anslutning och kylmöjlighet istället för dagens ytm. där man försöker tvinga igenom värmen genom ett kretskort till kylande ytan - mycket smalast möjliga viahål blir det för att få dit så mycket koppar som det bara går under kretsen för att försöka förbättra värmegenomledningen...
- ochkl0620
- Kontakt:
Okej!
Jo den verkar ju se trevlig o stabil ut
Men helst vill jag inte lägga ner för mycket pengar på detta projekt så det får i första hand bli ett annat schema
Kanske kan fråga er o tips? För det första... Jag veta att det är olagligt att sända FM 88-108Mhz med en styrka över 50nW. Och jag tänker inte bruka denna för att störa någon.
Så? någon som vet ett enkelt schema på ett slutsteg med 20-40W utteffekt.
Jo den verkar ju se trevlig o stabil ut

Det är ganska mycket effekt, du kan inte tänka dig runt 1W istället. Jag lovar att det räcker långt det också.