PS2 Slim [TRASIG]

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
V-Box
Kontakt:

PS2 Slim [TRASIG]

Inlägg av V-Box »

Hej, här finns massor av roligt att se =) Tänkte checka in min gamla PS2 Slim efter några års väntan. Går helt enkelt inte att ens ha hemma. Den ska till skroten! Anser kanske att detta skulle ha legat i "projekt" som en "mekarprojekt" att försöka laga't, haha..

MEN, jag har också lite fundeleringar om hur man öppnar lådan? Hittar inga skruvar eller någonting alls.. när den ändå är så trasig så gör de ju egentligen ingenting om jag BRYTER upp den, men helst vill jag veta vad jag håller på med, så jag möjligtvis KAN laga den utan vettiga kunskaper =)

Så.. såhär ser de ut omkring de skadade områdena.. vackert, va?

Bild
Bild
Det där rostlagret ska nog inte finnas.. dessutom ska hela bandet sitta fastlimmad där och jag råkade peta lite för hårt :P
Dessa bilder är från när jag dragit fram den där makapären som bandet sitter fast på, förutom den sista*

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Repaterion

Re: PS2 Slim [TRASIG]

Inlägg av Repaterion »

:roll:
Har någon tvättat med saltsyra eller?

Men ang. huvudfrågan, har du testat att ta lös gummitassar kollat bakom garantimärken etc?
Har inte själv plockat isär någon så jag gissar bara, har inte kollat på filmen nedan ifall jag har fel.
eller youtube är din vän i bland.

Rofhök

Inlägg av Rofhök »

Precis som Repaterion säger så sitter de under gummifötterna.
När du har mekat färdigt så kan jag ta skroten som blir över :D

Ser ju dock väldigt intressant ut, har du använt den som liten, tidig majbrasa?
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Jag instämmer, lossa gummitassarna. Det sitter stjärnskruv under dem, minns inte helt säkert men tror det är PZ2 eller PH2. Om det är sista PS2-slim-modellen där en rätt stor yta på toppen är blank så funkar inte vanliga bits + bitshållare för alla skruvar eftersom två (tror jag) är försänkta, så du måste använda vanlig skruvmejsel eller extra långa bits.

Du kommer också behöva paja "garantilappen", snyggast är att skära isär den med kniv istället för att riva loss den och behöva tvätta bort klegg. Garantin lär ändå ha gått ut.

Jag är 99,999% säker på att den där flexfilmledaren finns som reservdel, om det ens är fel på den.
Användarvisningsbild
V-Box
Kontakt:

Inlägg av V-Box »

Oj, sent svar från mig nu.. meeeen..

Kan svara följande att det faktiskt VAR mitt fel att hela Playstationet krascha, man ska INTE vara pillig.. hihi.. men så bryr jag mig inte heller, den är ett par år o lär spara till en stationär.. allt stationär är bättre, precis som datorer :P

Och så kikade jag igenom, några under plastpluppar o resten under tassarna.. men kan säga att jag förstörde den ännu mer när jag skulle försöka meka, för helt plötsligt hör jag ett "kras". ^^
Skriv svar