Hej
Har inte programmerat PIC på ett tag och har en gammal PICStart plus av äldre modell (R3).
Den fungerar inte med nyare Microchip MPLAB utan behöver uppgraderas.
Har nu lite nya projekt på gång
Vilket rekommenderas, att köpa en ny programmerare och i så fall vilken?
Eller uppgradera befintlig?
/Andreas
PIC programmerare?
Re: PIC programmerare?
Många kommer att säga senaste PIC-Start programmeraren, personligen tycker jag ICD3
Jag skulle nog föreslå PICKit3 framför PICStart+
Men det beror ju lite på vad man ska göra - det är lite bökigt att programmera lösa kretsar med PK3 medan den är lite bökigt att programmer in circuit med PICStart+
Jag har båda men har inte använt PICStart'en en enda gång sen jag skaffade PK3'an.
Men det beror ju lite på vad man ska göra - det är lite bökigt att programmera lösa kretsar med PK3 medan den är lite bökigt att programmer in circuit med PICStart+
Jag har båda men har inte använt PICStart'en en enda gång sen jag skaffade PK3'an.
> Har nu lite nya projekt på gång
Hobby/professionellt?
Processormodeller?
Volym?
Hur kör du rent "mekaniskt"?
Labbplatta/experimientkort/prototypmönsterkort?
Hobby/professionellt?
Processormodeller?
Volym?
Hur kör du rent "mekaniskt"?
Labbplatta/experimientkort/prototypmönsterkort?
-Jag kör hobby projekt nu, vill komma igång igen. Var ca 9 år sedan sist.
-Har inte satt mig in riktigt i nya processormodeller så det blir väl en del äldre till att börja med.
-Blir inga stora volymer.
-Jag använder breadboard och prototypmönsterkort.
Som sagt kan man ju uppgradera PICStart + men har hört att det kan vara problem med en gammal programmerare. Kanske lika bra att köpa en ny.
-Har inte satt mig in riktigt i nya processormodeller så det blir väl en del äldre till att börja med.
-Blir inga stora volymer.
-Jag använder breadboard och prototypmönsterkort.
Som sagt kan man ju uppgradera PICStart + men har hört att det kan vara problem med en gammal programmerare. Kanske lika bra att köpa en ny.