Jag trodde först det var en sluttrissa som gett sig då den gav konstant 20v ut på utgången, och mycket riktigt så var det en av två trissor som hade gett sig, men när jag bytt den så ville den fortfarande inte fungera, nu ger den istället ut konstant 0,46v vilket är lite irriterande, jag har testat att lägga på styrspänning på alla drivtrissor och då ger den ut spänning på utgången så där ligger inte problemet, dock så är det lite klurigt att felsöka själva spänningsregleringen och strömregleringen då det är en hel hög med dubbla OP ampar som styr detta.
Det som är kul med denna nätdelen är ju hur exakt man kan ställa utspänningen. den använder en kelving varley divider för att justera spänningen, och detta är minst sagt en imponerande komponent med en imponerande precision. kostnaden är även den mycket imponerande...
så det vore ju väldigt roligt att få igång maskinen, jag har googlat massor men hittat noll. googlar man på företaget i fråga så verkar det inte riktigt vara i denna branchen idag så där tror jag inte man kan få någon hjälp direkt.
frågan är var man börjar, den verkar dessutom vara modifierad då det både är kopparbanor kapade och sladdar ditlödda på några ställen, ett schema hade ju underlättat väldigt mycket, kanske har någon försökt laga den förut men misslyckats
ska man kanske bygga om den och behålla chassiet och kelvinbryggan?
Ingen som råkar ha ett schema