Så vi kopplade ur sladden vid en kopplingsdosa (porslin) för att sedan ta bort den sladd som gick till pumpen så vi kunde ta bort den från hallen. Från början trodde vi att sladden som gick vidare från strömbrytaren gick till källarlampan och inte hydroforen men så var det ju då inte.
Så då fick vi ta och sätta tillbaka den gamla sladden i kopplingsdosan annars har vi ju inget vatten.
Nu är det så att sambon kommer inte ihåg exact hur det var kopplat i kopplingsdosan... Jag vet, ingen av oss tänkte på att ta en bild osv.. Vi tog bild i 1:a strömbrytaren dock så den är kopplad korrekt så problemet ligger i kopplingsdosan...
Sladd no 1 har 3 svarta trådar - den kommer direkt från elcentralen.
Sladd no 2 har en röd, en vit, en svart och en blå tråd...
Sladd nummer 4 har 1 grå, 1 röd, 1 svart och en tråd utan gummi runt som ej är av koppar. Denna är ihopkopplad med den röda tråden från sladd 2.
När vi kopplade in vad vi trodde var ok (testade först genom att koppla ur sladd till hydroforen och den gamla pumpen funkade fint fortfarande. Men, nu till kruxet. Strömbrytaren innan hydroforen går igång men bara i ca 10 sekunder sen slår den ifrån. Så vi antar att det är för hög spänning på elen eller har jag helt fel?
Någon som har ett hum om hur vi ska koppla ihop? Ska det bara vara 2 av de 3 svarta trådarna som är kopplade till sladd 2?
Tack för hjälpen - förstår om det är lite svårt att förstå mitt svammel!!!