felmeddelandet jag får är dels att den inte verkar hitta _sbrk och även att den inte hittar symbolen _start
Compiling:
arm-none-eabi-g++ ../../../source/GUI/drivers/glPoint.cpp -I../../../source/Projects/armGuiDebug -I../../../source/ -I../../../source/include -I../../../build/compiler/gcc/core -I../../../build/compiler/gcc/peripheral -I../../../build/compiler/gcc/cpp -O0 -Wall -Wa,-adhlns="../../../out/armGuiDebug/obj/source/GUI/drivers/glPoint.o.lst" -fno-exceptions -fno-rtti -fmessage-length=0 -MMD -MP -mcpu=cortex-m3 -mthumb -g3 -gdwarf-2 -Wa,-adhlns=../../../out/armGuiDebug/obj/source/GUI/drivers/glPoint.o.lst -MF ../../../out/armGuiDebug/obj/source/GUI/drivers/glPoint.o.d -MT ../../../out/armGuiDebug/obj/source/GUI/drivers/glPoint.o.dt -o ../../../out/armGuiDebug/obj/source/GUI/drivers/glPoint.o
/home/danegraf/CodeSourcery/Sourcery_CodeBench_Lite_for_ARM_EABI/bin/../lib/gcc/arm-none-eabi/4.6.1/../../../../arm-none-eabi/bin/ld: warning: cannot find entry symbol _start; defaulting to 0000800c
/home/danegraf/CodeSourcery/Sourcery_CodeBench_Lite_for_ARM_EABI/bin/../lib/gcc/arm-none-eabi/4.6.1/../../../../arm-none-eabi/lib/thumb2/libc.a(lib_a-sbrkr.o): In function `_sbrk_r':
sbrkr.c:(.text+0x12): undefined reference to `_sbrk'
collect2: ld returned 1 exit status
det jag tycker är skummt är att den gnäller på _sbrk innan kompilatorn ens kommit till "syscalls.c" där den är skriven som:
Kod: Markera allt
caddr_t _sbrk(int incr)
{
char *prev_heap_end;
if (heap_end == 0) {
heap_end = &_end;
}
prev_heap_end = heap_end;
#if 1
if (heap_end + incr > get_stack_top()) {
xprintf("Heap and stack collision\n");
abort();
}
#endif
heap_end += incr;
return (caddr_t) prev_heap_end;
}
Är det någon include-fil jag missat eller är det någon flagga vid kompileringen som spökar?
någon som vet?
Mvh/Daniel