Alternativ för keramiska kondensatorer
Alternativ för keramiska kondensatorer
God Afton,
Det är så att jag skall bygga ett delay och där behövs en 4,7uF keramisk kondensator men det verkar helt omöjligt att finna någon sådan förutom på Mouser men lite surt att behöva betala 200 kr i frakt...finns där några alternativ till att ha just keramiska?
Är det pillrigt att löda om en SMD kondensator till användning för hålmontering?
Det är så att jag skall bygga ett delay och där behövs en 4,7uF keramisk kondensator men det verkar helt omöjligt att finna någon sådan förutom på Mouser men lite surt att behöva betala 200 kr i frakt...finns där några alternativ till att ha just keramiska?
Är det pillrigt att löda om en SMD kondensator till användning för hålmontering?
Re: Alternativ för keramiska kondensatorer
Vad är problemet?
Elfa har ju mängder, keramiska SMD, hålmonterade Polyester, hålmonterade Polypropylen samt diverse elektrolyter.
Vad menar du med
I så fall, nej, inte alls, lite kopplingstråd och tungan rätt i munnen.
Elfa har ju mängder, keramiska SMD, hålmonterade Polyester, hålmonterade Polypropylen samt diverse elektrolyter.
Vad menar du med
Är kortet avsett för hålmonterade komponenter, eller.Är det pillrigt att löda om en SMD kondensator till användning för hålmontering?
I så fall, nej, inte alls, lite kopplingstråd och tungan rätt i munnen.
Elfa har som sagt en hel hög, sök bara efter "4.7uf" så får du fram en massa olika varianter, inkl. en hög keramiska.
Visserligen är frakten dyr från elfa numera också.
Elyter funkar nog inte, de ska troligen vara o-polariserade.
Naturligtvis, men det finns ju mängder med opolariserade varianter.
Nej det är den kanske inte, glömde bort den där ekonomifrakten för 50kr exkl. moms. Hade för mig att det endast fanns den dyrare paketfrakten när brevfrakten försvann.
Jag kanske är blind men hittar inga 4,7uF keramiska alls förutom ytmonteradeBorre skrev:Elfa har som sagt en hel hög, sök bara efter "4.7uf" så får du fram en massa olika varianter, inkl. en hög keramiska.
Frakten på 50 pix är okay enligt min mening,det blir ju lätt lite extra man lägger i varukorgen när man tråla omkring
- Klas-Kenny
Just keramiska var det ju dåligt med i den storleken, men en plastis fungerar säkert också bra.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... uery=4.7uF
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... uery=4.7uF