Biltemas HDMI-kabel. Snygg förpackning framför allt...
Biltemas HDMI-kabel. Snygg förpackning framför allt...
Köpte en HDMI-kabel på Biltema, fem meter för 189 kr tror jag det var.
Men när jag öppnat den hermetiskt förslutna förpackningen upptäcker jag att kabeln är förpackat på ett sådant vis att båda kabeländarna är klämda i en tvär vinkel. Istället för att låta hela vara ihoprullad är sista decimetern i varje ände uppvikta för att visa kontakterna genom plasten.
Kabeln är markant mjuk och "lealös" just i i vecket och det skulle inte förvåna mig om skärm och kablar är skadat.
Ska man lämna tillbaka skiten tro? Kabeln fungerar ju, men jag blir så förbannad när man packar så hjärndött bara för att göra det snyggt i försäljningssyfte.
Vad tycker ni om sånt här?
Men när jag öppnat den hermetiskt förslutna förpackningen upptäcker jag att kabeln är förpackat på ett sådant vis att båda kabeländarna är klämda i en tvär vinkel. Istället för att låta hela vara ihoprullad är sista decimetern i varje ände uppvikta för att visa kontakterna genom plasten.
Kabeln är markant mjuk och "lealös" just i i vecket och det skulle inte förvåna mig om skärm och kablar är skadat.
Ska man lämna tillbaka skiten tro? Kabeln fungerar ju, men jag blir så förbannad när man packar så hjärndött bara för att göra det snyggt i försäljningssyfte.
Vad tycker ni om sånt här?
Re: Biltemas HDMI-kabel. Snygg förpackning framför allt...
Köp en likadan på annan affär och returnera?
- FormerMazda
Om den fungerar utan problem så är det väl just inget problem?
Jo, i-lands problem är det ju. Kabeln dumt packad för att fronta produkten. Den fungerar, men guvd så dumt packad.
Jo, i-lands problem är det ju. Kabeln dumt packad för att fronta produkten. Den fungerar, men guvd så dumt packad.
- Electricguy
Hela grejen med den dumma förpackningen är ju att kabeln tar skada i den snäva böjen.
- FormerMazda
"Fungerar" utesluter inte "tar skada".
- FormerMazda
Men det vet ju ingen förens kabeln dissekerats eller verkligen slutat fungera/ger dåligt resultat.
Innan dess, varför reklamera en fungerande produkt? Och kommer biltema ta returen om man är ärlig och säger att den är dumt packad och därför kanske tagit skada men fungerar idag.
Möjligtvis om biltema får många reklamationer och drar in sin produkt. Men annars är det ju bara spekulationer om nåt som kanske tagit skada.
Innan dess, varför reklamera en fungerande produkt? Och kommer biltema ta returen om man är ärlig och säger att den är dumt packad och därför kanske tagit skada men fungerar idag.
Möjligtvis om biltema får många reklamationer och drar in sin produkt. Men annars är det ju bara spekulationer om nåt som kanske tagit skada.
"Tar skada" måste inte heller betyda funktionellt
och inte heller "just nu", det kan bli latenta fel.
Jag tycker att mjv har en poäng i sin kommentar.
Vad som så klart behövs är *bilder*!
och inte heller "just nu", det kan bli latenta fel.
Jag tycker att mjv har en poäng i sin kommentar.
Vad som så klart behövs är *bilder*!
- FormerMazda
Bilder saknas helt klart.
Att posta en tråd om nåt fysiskt utan bilder borde vara ett lagbrott generellt.
Min enda poäng med mina inlägg är bara att om saken fungerar och inga uppenbara fel eller defekter eller försämringar finns så skulle inte jag känna att jag måste byta.
Är det däremot nåt fel eller liknande så ska självklart produkten bytas/återlämnas.
Att posta en tråd om nåt fysiskt utan bilder borde vara ett lagbrott generellt.
Min enda poäng med mina inlägg är bara att om saken fungerar och inga uppenbara fel eller defekter eller försämringar finns så skulle inte jag känna att jag måste byta.
Är det däremot nåt fel eller liknande så ska självklart produkten bytas/återlämnas.
- Electricguy
Om en kabel bryts tvärt så den blir märkbart mjukare just där än resten av kabeln så kommer den ju alltid att vikas mest där och efter ett tag gå av om den rörs rätt mycket.
Biltema har väl alltid 10 dagars öppet köp? Borde väl gälla även om man öppnat en dum förpackning.
Kabeln fungerar säkert nu. När öppet köp, garanti osv.. så slutar den säkert fungera. 
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Såg en snygg Hdmi kabel på Tiger för 69:-
Ja, den fungerar och det är väl mest principen det handlar om. Jag ids nog inte byta.
Bild kommer under helgen.
Bild kommer under helgen.