Tja, det här får bli mitt första inlägg i forumet fast jag har varit medlem ett tag. Men jag har bara mest läst alla andras inlägg, har inte behövt skriva något eget.
Det jag skulle behöva hjälp med eller tips om, är en elektronisk tryckgivare/sensor.
Trycket är i form av luft/gas. Det jag skulle vilja kunna mäta inom är från åtminstone -1 bar till 3 bar. Sen ett plus är om givaren/sensorn klarar av smutsig miljö i form av att det kan komma något oljestänk, damm, smuts i allmänhet.
Men just temperatur området vet jag inte så mycket om men den borde klara utomhus bruk. För givaren ska sitta på en maskin som är utomhus. Så temperaturer från -30° till 100°C. Varför 100° är mest för den möjliga strålningsvärmen som maskinen kan avge till givaren/sensorn.
Eller är det någon här som vet ett schysst företag som kanske skulle kunna skräddarsy en givare/sensor. Fast det alternativet blir nog lite väl dyrt :/
Tips på trycksensor/givare
Re: Tips på trycksensor/givare
Ett tips jag kan ge är att ringa till Stig Wahström AB, de kan garanterat hjälpa dig att hitta en lämplig tryckgivare. Ett annat alternativ är OEM Automatic
Typ av signal, onogrannhet mm.
Vilken typ av gas vätska, dvs korrosiv, brännbar osv.
Kapsling IPxx?, ATEX mm.
Många frågor.
Vilken typ av gas vätska, dvs korrosiv, brännbar osv.
Kapsling IPxx?, ATEX mm.
Många frågor.
Signalen får vara analog eller digital. Båda två går att behandla.
Gasen är inte korrosiv då det är lufttryck i princip det är frågan om.
Kaplslingen tja, IP54 borde fungera fint. Men det är inget stort krav i sig då man kan fixa skyddet till givaren/sensorn själv ganska enkelt.
Gasen är inte korrosiv då det är lufttryck i princip det är frågan om.
Kaplslingen tja, IP54 borde fungera fint. Men det är inget stort krav i sig då man kan fixa skyddet till givaren/sensorn själv ganska enkelt.