Har ett slutsteg som sitter under sätet på en saab, den har blivit vattenskadad. Det går att få igång den om man rycker bilbatteriet, men har man haft bilen avstängd så startar den inte utan att man ryckt batteriet. För att strula till det är det ngn optisk historia och inte vanliga analoga ingångar.
Var kan man hitta ngt schema eller manual på detta steg om det går överhuvudtaget eller tips på felsökning?
Det är en Pioneer GM-1027
Laga origanal slutsteg till Saab 95
Laga origanal slutsteg till Saab 95
Senast redigerad av newbadboy 18 januari 2012, 09:20:23, redigerad totalt 1 gång.
Re: Laga origanal slutsteg till Saab 93
Modell & år?
Vilken högtalargrupp är detta steget till?
Vilken högtalargrupp är detta steget till?
Saab aero 95 2005. Det är inte min bil men den ska tydligen sitta under ngt av framsätena. Har för mig under passagerar sätet. Borde vara till fram dörrarna
Senast redigerad av newbadboy 18 januari 2012, 06:58:48, redigerad totalt 1 gång.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Längst till vänster under förarstolen. Måste bort med stolen för att komma åt...
I min linear kombi driver den centerhögtalaren, dörrhögtalarna fram samt högtalarna i bakluckan. Har man hatthylla borde steget driva elementen i hatthyllan också, om man inte har 300W-systemet. Då sitter det en förstärkare till i bak.
Det sitter inte särskilt mycket komponenter i den lilla metallådan, och inte är de stora heller.
Om det är mellananläggningen, så är det totalt 150W delat på 7 högtalare, varav V+H i brädan drivs av huvudenheten som sitter bakom CD-läsaren. Och optofiber överallt... Blä.
I min linear kombi driver den centerhögtalaren, dörrhögtalarna fram samt högtalarna i bakluckan. Har man hatthylla borde steget driva elementen i hatthyllan också, om man inte har 300W-systemet. Då sitter det en förstärkare till i bak.
Det sitter inte särskilt mycket komponenter i den lilla metallådan, och inte är de stora heller.
Om det är mellananläggningen, så är det totalt 150W delat på 7 högtalare, varav V+H i brädan drivs av huvudenheten som sitter bakom CD-läsaren. Och optofiber överallt... Blä.
Hehe, hade Saab slutsteg i bilarna på 50-talet, var det första jag tänkte.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_93
/Morgontrött
http://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_93
/Morgontrött
Alltså jag har slutsteget i handen, så det var inte den eg frågan. Sorry om ni har missförstått.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Re: Laga origanal slutsteg till Saab 95
Är det vitt och ärgat överallt, eller syns inget?
Minns inte om det är ett enda chip med alla funktioner som opto-transceiver och slutsteg i ett, eller om det är en bunt diskreta komponenter och sen bara ett förstärkarchip.
Misstänker att det är både enklare och billigare att slita ur ett steg på skroten än att byta något chip.
Funkar högtalarna på instrumentbrädan som de ska, och ljuden från blinkers mm hörs?
Det kan vara något tjall på det optiska. Optiska slingan måste sitta ihop. Om steget inte skickar vidare det som kommer in så stängs ljuset av efter en stund från huvudenheten...
Minns inte om det är ett enda chip med alla funktioner som opto-transceiver och slutsteg i ett, eller om det är en bunt diskreta komponenter och sen bara ett förstärkarchip.
Misstänker att det är både enklare och billigare att slita ur ett steg på skroten än att byta något chip.
Funkar högtalarna på instrumentbrädan som de ska, och ljuden från blinkers mm hörs?
Det kan vara något tjall på det optiska. Optiska slingan måste sitta ihop. Om steget inte skickar vidare det som kommer in så stängs ljuset av efter en stund från huvudenheten...