Håller på och felsöker en skärm och skulle uppskatta lite vägledning

Backlighten på min ena Samsung Syncmaster 172X la av helt plötsligt. Man ser att bilden visas om man lyser med en lampa mot skärmen. Eftersom den bara slocknade helt plötsligt så verkar det mest troliga att det är invertern som gått sönder, av vad jag läst. Dessverre säljs inte denna längre, så jag tänkte ge mig på att försöka reparera invertern då det skulle kännas synd att behöva slänga en annars fin skärm.
Har plockat isär skärmen och inspekterat kretskorten. Värt att notera är att jag är hyfsat grön på att felsöka kretsar.
Nedan följer en bild på inverterkortet. Jag har försökt mäta så gott jag kan med multimeter och har kommit fram till att jag har konstant 14v på de tre högraste pinnarna på den stora flatkontakten (pin 4 från vänster får 4.2V när skärmen slås på). Därifrån går strömmen till den orangea komponenten till höger. Det är denna jag är osäker på vad det är för något. Jag gissar att det är en säkring på 3.15A då det står F201 bredvid komponenten, men det vore skönt att få detta bekräftat. Mäter jag mellan jord så har ena sidan på komponenten 14v och andra sidan 0v. Se bild nedan. Det är även oändlig resistans över komponenten. Så jag antar att säkringen har gått (om det nu är en säkring)? Måtten på komponenten är ~ 1.3 x 3 mm (mätt med linjal). Kan denna vara en möjlig ersättare? https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &toc=20484
Något annat jag bör tänka på / mäta upp innan jag börjar köpa komponenter?
Tack på förhand!
Markus