Letar efter detta, 1kanals är ju inga problem att hitta, men 3-4Kanals är destå värre och vill man inte betala en förmögenhet med så är det inte lättare, men jag vill inte ha någon billig skit heller som krånglar efter ett litet tag.
En 1-2kan. i elcentralen i hallen som skall styra fasad belysning, så som utelampor och liknande.
4Kan. skall sitta i källaren för vi har nämligen två skilda "elsystem" i huset, det blev så mycket enklare när vi gjorde om allt.
Den i källaren kommer styra två motorvärmarutg och annan utebelysning så som granar på jul och liknande.
Till motorvärmarna kommer det gå två skilda faser iom 10A kommer inte orka två värmare inkl. kupévärmare, jag och frugan går olika tider och ibland överlappar dessa.
men för att återgår till komponenterna, dessa skall även vara digitala.
De jag hittat som verkar intressanta är.
Hugo Müller SC2821PRO-230V och SC8840PRO-230V, Grässlin Talanto 371+ 372+ och Talento 893 eller 894 eller motsvaranede.
eller har någon några bättre / mer prisvärda förslag, vet att dessa ur inte är gratis men som jag skrev så vill jag inte ha billig skit.
Är det så annars att någon ser något i detta tänkt, och tänker varför gör han så så kom med förslag på andra lösningnar.
Så här ser det ut nu.
HALL:Ljusvakt->Veckour->A-0-1switch-Förbrukare.
KÄLLARE:Ringhals->Trafo->Trafo->tällverk->trafo->"Stolpe"->Elcentral->förbr.

Hoppas någon fattar vad jag yrar om, vet med mig att jag är kass på att förklara ibland.
EDIT: Satt och funderade på hur besvärligt vore det låta yttertempen styra motorvärmarutg, alltså veckouret slår till vid utsatt tid säj 03:00 på min bil, men om yttertempen är mer än +5 så slår inte ett relä till som skall mata veckourets kanal 1-2 t.ex.