Tekkos nyårsslutsteg (backup av den raderade tråden)

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Borre

Tekkos nyårsslutsteg (backup av den raderade tråden)

Inlägg av Borre »

Eftersom den andra tråden togs bort/flyttas så gör jag en ny här:

Google-cache av sidan med alla bilder:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=se

Backup av googlecachen om nu tekko tar bort bilderna också:
Nyårsslutsteget.rar
Nu är ju som sagt tråden borta men tar och kommenterar lite ändå.
Tekko må inte ta kritik så bra och det har ju visats sig flera gånger. Nu gick det ju så pass långt att han börjar ta bort allt och vägrar posta något nytt här på forumet, trots att vissa säkert visste vad som skulle hända. Så de som nu var intresserad det tekko postade kommer således inte få se mer, bra jobbat. Som sagt, tekko må inte ta kritik bra, men det här skyller jag på en person... eller ja, nästan iaf.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
AndersG
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Tekkos nyårsslutsteg (backup av den raderade tråden)

Inlägg av AndersG »

Så de som nu var intresserad det tekko postade kommer således inte få se mer
Det tycker jag är synd. Jag har uppskattat att läsa hans inlägg.
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

Borre skrev:trots att vissa säkert visste vad som skulle hända.
Du menar att man skulle ta extra hänsyn till Tekko jämfört mot andra. Vad jag minns av hans inlägg var han knappast speciellt artig av sig. Har någon svårt att bete sig korrekt tycket jag det är bättre att denna person håller tyst.
Borre skrev:Så de som nu var intresserad det tekko postade kommer således inte få se mer, bra jobbat. Som sagt, tekko må inte ta kritik bra, men det här skyller jag på en person... eller ja, nästan iaf.
Menar du mig då?

Själv tycker jag det hela är löjligt om inte desto mer fult. Att skapa agg mot mig personligen genom att få folk att tycka synd om en ser jag som ytterst ful taktik.
Borre

Inlägg av Borre »

Såklart ska man väl kunna kritisera alla, men eftersom tekko tar kritik väldigt dåligt var det var väl väntat vad som skulle hända. Du ifrågasatte honom i hans egen tråd och när du inte fick något gehör där drar du det vidare i andra trådar, anklagar honom för plagiat och dylikt. Så ja det var väntat vad som skulle hända och vems fel det var kan väl diskuteras. Onödig kommentar/sågning var det åtminstone, och det tycker ju uppenbarligen fler också.
mjv

Inlägg av mjv »

Edit: Ska inte lägga mig i...

Se så, skaka tass nu. ;)
Borre

Inlägg av Borre »

Nej så allvarlig var jag inte om vems fel det var, men det har troligen fortfarande inte hänt om den onödiga sågningen inte förekommit. Tekko har ju såklart minst lika stor del i det hela när han inte klarar av kritik.
Senast redigerad av Borre 7 januari 2012, 17:02:17, redigerad totalt 2 gånger.
Nerre

Inlägg av Nerre »

Idag så trummas alla ungdomar med mantrat att "posta inget på nätet som du inte vill skall finnas kvar för evigt". Det är ingen mening med att försöka radera nåt för det finns med största sannolikhet alltid nån kopia.
Användarvisningsbild
kimmen

Inlägg av kimmen »

Betyder detta alltså att en trådskapare kan ta bort en hel tråd, inkluderande vad alla andra har skrivit i den? :shock:

Det är ju en sak att kunna ta bort sina egna inlägg, men att ta bort andras bara för att man har första inlägget i en tråd?
Borre

Inlägg av Borre »

Nej det är någon moderator som flyttat den från det öppna forumet (det här var ju uppe på tapen alldeles nyss, om trådar som bara "försvinner").
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

Borre skrev:Såklart ska man väl kunna kritisera alla, men eftersom tekko tar kritik väldigt dåligt var det var väl väntat vad som skulle hända. Du ifrågasatte honom i hans egen tråd och när du inte fick något gehör där drar du det vidare i andra trådar, anklagar honom för plagiat och dylikt. Så ja det var väntat vad som skulle hända och vems fel det var kan väl diskuteras. Onödig kommentar/sågning var det åtminstone, och det tycker ju uppenbarligen fler också.
Plagiat nämndes från början efter att jag väntat i flera trådar på information om hans tankar och ideer angående konstruktionen. När han i flera trådar aldrig kunde svara om sin egna förstärkarkonstruktion tog jag upp frågan om allt kunde tänkas vara plagiat. Hade Tekko refererat till Douglas Selfs Audio Power Amplifier Design Handbook skulle knappast frågan ha kommit upp. Att påpeka är att Tekko hållit på med dessa förstärkare i flera år. Något på benen borde han sitta med kan jag tycka.

Sedan tycker jag forumet borde stödja diskussioner om elektronik konstruktion. Dock har jag aldrig sätt någon större diskussion i Tekkos trådar. Hade han konstruerat sina förstärkare själv, som han påstått, skulle det väl finnas massor att prata om.

Till sist kan jag hålla med om att det blev fel. Bäst hade varit att lyckas uppmuntra Tekko till en ordentlig tråd om en av sina förstärkarprojekt istället.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Kan inte moderatorerna hålla sig från att ta bort trådar på det viset. Att Tekko gör bort sig får han stå för, det är inget som ska tas bort.

Jag gillar inte när trådar försvinner utan vidare.
Användarvisningsbild
AndersG
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av AndersG »

Tog han inte bort den själv då? Dvs raderade alla sina inlägg?
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

FYI: Tråden är flyttad ut från den publika delen tills någon adm lyckats återställa den.
mjv

Inlägg av mjv »

Är inte du admin blueint?
Finns det något gömt knypplingsforum för vissa medlemmar eller är den icke publika delen bara för administrationen?
Senast redigerad av mjv 7 januari 2012, 17:39:50, redigerad totalt 1 gång.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Jo, men vi är många ;)

Det är krångligt med backup osv.. så det blir annan som tar den delen och det kan ta en stund.
Skriv svar