Tillslagsfördröjning
Re: Tillslagsfördröjning
En äggklocka kan vara ett alternativ. Men det kan vara lite knepigt att få den att funka i den nedre delen så det kan vara bättre med ett tidur. Det finns förmodligen till en billig penning hos Teamsportia eller hos Clas Ohlson. Hos närmaste elfirma hittar du en lämplig strömbrytare.
Ja det är väl vad jag kan komma på så här i förbifarten eftersom du inte lämnat en bättre beskrivning avseende var du skall sätta tillslagfördröjningen.
By the way, välkommen till forumet.
Ja det är väl vad jag kan komma på så här i förbifarten eftersom du inte lämnat en bättre beskrivning avseende var du skall sätta tillslagfördröjningen.
By the way, välkommen till forumet.
Senast redigerad av labmaster 6 januari 2012, 00:13:02, redigerad totalt 1 gång.
när jag trycker på en knapp så ska det gå ca 30sek innan ett relä drar, det ska vara 12 volt
frågan blir enklare att besvara om man får reda på lite mer krav runtomkring denna fördröjning.
Precision? 30,00sek eller allt mellan 25-35sek ok.
Tempdrift? skall den gå exakt samma tid oavsett omgivningstemperatur ?
driftspänning: ok
Storlekskrav?
Kapsling?
priskänslighet?
något man löder själv eller köper in?
Precision? 30,00sek eller allt mellan 25-35sek ok.
Tempdrift? skall den gå exakt samma tid oavsett omgivningstemperatur ?
driftspänning: ok
Storlekskrav?
Kapsling?
priskänslighet?
något man löder själv eller köper in?
Detta går att lösa med en mikroprocessor. Jag har ett färdigt kretskort som du kan få köpa av mig. Reläet på kortet klarar att bryta 12V och det finns ett program i mikroprocessorn där jag kan lägga in fördröjningen 30 sekunder.
By the way, kretskortet får plats i en 2-modulers DIN box som naturligtvis kan monteras på DIN-skena. Eventuellt har jag en box som ligger i någon låda som du kan få köpa också.
By the way, kretskortet får plats i en 2-modulers DIN box som naturligtvis kan monteras på DIN-skena. Eventuellt har jag en box som ligger i någon låda som du kan få köpa också.
det är inte så noga att det är precis 30sek utan det kan vara allt mellan 20-40sek typ
prisklass vill jag ha det så billigt som möjligt
prisklass vill jag ha det så billigt som möjligt