Jag håller på att felsöka vår torktumlare som inte värmer längre. Jag hittar värmeeelementet, men jag kan inte se något överhettningsskydd. Är det nån som vet om det finns något överhettningsskydd? Eller om nån vet var jag kan hitta ett kopplingsschema alt. servicemanual? Jag lyckas inte hitta nåt vettigt på nätet.
Tacksam för hjälp!
Överhettningsskydd i Bauknecht TRKK 6610? (torktumlare)
Överhettningsskydd i Bauknecht TRKK 6610? (torktumlare)
Senast redigerad av blueint 20 december 2011, 19:02:16, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: vad det rör sig om
Anledning: vad det rör sig om
- Klas-Kenny
Re: Överhettningsskydd i Bauknecht TRKK 6610? (torktumlare)
Jag vet inte riktigt vad det skulle vara bilder på egentligen.....jag letar ju efter ett överhettningsskydd. Fast det kanske inte finns i alla(nya) torktumlare?
Däremot hittar jag en värmegivare på framsidan. För det är väl en värmgivare, eller är det ett ett motstånd, en sån där metallstav(ca 5cm lång och kasnke 8 mm i diameter)?
Däremot hittar jag en värmegivare på framsidan. För det är väl en värmgivare, eller är det ett ett motstånd, en sån där metallstav(ca 5cm lång och kasnke 8 mm i diameter)?
Re: Överhettningsskydd i Bauknecht TRKK 6610? (torktumlare)
En mindre bild på framsida. Men framförallt stor skarp bild på innanmätet så kanske du får hjälp av dom som känner igen delarna.