försöker ladda ner källkod. Blir tokig! [löst]

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
jesse

försöker ladda ner källkod. Blir tokig! [löst]

Inlägg av jesse »

Försöker ladda ner ett bibliotek för QT från Google Project Hosting men det finns ju varken möjlighet att ladda ner zip-fil eller någon åtkomst med ftp. Jag har försökt "browsa" projektet och ladda ner filerna en och en, vilket är hopplöst tidsödande. Gissa hur trött jag blev när de nerladdade filerna inte var de riktiga, utan omgavs av en "html-ram".... :wall:

Under "downloads" finns bara dok för en äldre version av projektet.

Det står sedan så här:
Command-line access

Get a local copy of the qextserialport repository with this command:

hg clone https://code.google.com/p/qextserialport/

GUI and IDE access

This project's Mercurial repository may be accessed using many different client programs and plug-ins. See your client's documentation for more information.
"May be accessed using many different client programs" ??? Vad är det? ingen förklaring om hur och med vad? Jag blir galen! :evil:

EDIT: Länk till projektet.
Senast redigerad av jesse 17 december 2011, 23:59:06, redigerad totalt 1 gång.
Norberg
Kontakt:

Re: försöker ladda ner källkod. Blir tokig!

Inlägg av Norberg »

"May be accessed using many different client programs" ??? Vad är det? ingen förklaring om hur och med vad? Jag blir galen!
Varför klickar du bara inte på länken? client programs and plug-ins
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

gissar att du måste ha någon form av klient installerad, på samma sätt som subversion och liknande
Användarvisningsbild
jesse

Inlägg av jesse »

Kilckade på "client-programs" men fattade nog inte riktigt vad jag skulle göra med det programmet :roll:

Men jag installerade det och då fungerade plötsligt hg kommandot - den extraherade till en mapp kallad "qextserialport", men jag fick ingen sökvägtill mappen. Håller just på att leta efter mappen med de heliga filerna. "sökassistenten har hittills inte hittat något" (hållit på i 2 minuter nu!) :doubt:

Sen kommer väl det ännu knepigare att få det att fungera i QT4

EDIT: .... den letar fortfarande...
EDIT.... mappen existerar inte....

jag får väl göra om det.

EDIT: hittade den till slut.
Gick givetvis inte att bygga projektet, trots att det var gjort för det IDE jag använder (QT creator).... nu fattas det filer i QT4 core.... Kan inte begripa varför jag tycker allt som har med QT att göra är hopplöst! :verysad:
C:\.....\qextserialport\src\qextserialport.h:138: error: QtCore/private/qwineventnotifier_p.h: No such file or directory
QWinEventNotifier bug 17218
QWinEventNotifier issue #91
Användarvisningsbild
jesse

Inlägg av jesse »

Yes... lyckades bygga biblioteket och köra en applikation med det. Behövde fulhacka QT4-core biblioteket för att få igång det. Men nu verkar det vara straight forward... :happy:
Skriv svar