liten knapp?
liten knapp?
Om man har tex en mp3 spelare och ska bygga in den i nåt annat och vill ha ut knapparna på skalet...
va e de för typ av knapp man ska ha då..
vill ha en liten knapp i både inbyggnads djupet och höjden utanför.. och även diametern max ca 5mm
finns de nåt sånt att få tag på nånstans.. vet inte va man ska söka på.. ordet knapp verkar vara fel.. "tryck strömställare"?
va e de för typ av knapp man ska ha då..
vill ha en liten knapp i både inbyggnads djupet och höjden utanför.. och även diametern max ca 5mm
finns de nåt sånt att få tag på nånstans.. vet inte va man ska söka på.. ordet knapp verkar vara fel.. "tryck strömställare"?
Re: liten knapp?
Dålig idee då de triggas av allt som kommer nära, skulle va lite irriterande med planlösa låtbyten, pauning eller stoppning å sånnt av att katten stryker sej mot apparaten.
- Electricguy
Mycket underligt att smartphones med kapacitiv touch fungerar alldeles utmärkt. Och laptop touchpads.. ingen av dessa triggar utan beröring av något.
- Electricguy
Jag mena ju naturligtvis att katten eller något fysiskt nuddade/tog på apparaten just på knapparna, inte bara gick nära, fast de kapacitiva brytare man köper kanske kräver lite tryck också jämfört med de som används i knapparna för övergångsställen där jag knappt nuddar med jackärmen för att trigga.
tactile switch sökningen gav rätt bra resultat.. =) den tackar vi för..
dom kapacitiva brytarna verkar vara ganska långa.. passar inte i de ja ska bygga in dom i..
det är en grej jag funderat på lite angående såna knappar.. vissa knappar har 4 ben o vissa 2 ben..
är det tex om en knapp har en funktion för ett tryck o en annan om man håller in eller nåt sånt??.. =)
dom kapacitiva brytarna verkar vara ganska långa.. passar inte i de ja ska bygga in dom i..
det är en grej jag funderat på lite angående såna knappar.. vissa knappar har 4 ben o vissa 2 ben..
är det tex om en knapp har en funktion för ett tryck o en annan om man håller in eller nåt sånt??.. =)
Enda skillnaden är single pole single throw och dual pole single throw i samma enhet, men det kan även vara normally closed och normally open i samma enhet, har inte så stor koll på dessa små rackare.